پوستر نهمين دوره جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان رونمايي مي‌شود

تهران - ايرنا - مراسم رونمايي از پوستر برگزيده نهمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا، نهمين دوره جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان براي نخستين بار در تاريخ برگزاري خود، در سال جاري مسابقه طراحي پوستر خود را طي فراخواني همگاني برگزار كرد كه در نتيجه آن 90 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيد.
در ادامه و با داوري پريسا خضابي،مسعود نجابتي، كيانوش غريب پور، پژمان رحيمي زاده در مرحله اول داوري 15 اثر به دور نهايي راه يافت كه در نمايشگاهي در باغ كتاب به نمايش درآمد و پس از آن نيز دو اثر از اين مجموعه به عنوان برگزيده اول و دوم معرفي شد.
بر اين اساس در مراسم رونمايي، از پوستر طراحي شده توسط آذر تيموري كه به عنوان نفر اول و آقاي رجبعلي خدايي نيز به عنوان نفر دوم رونمايي خواهد شد.
اين مراسم روز سه‌شنبه 12 دي ماه از ساعت 14:30 در باغ كتاب تهران برگزار خواهد شد و برگزيدگان و داوران درباره آثار خود توضيحاتي را ارائه خواهند كرد.
نهمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان كه توسط انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان به طور دوسالانه برگزار مي شود، دي ماه سال جاري با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين شركت پنتر برگزار خواهد شد.

** نشست «معرفي و بررسي كتاب علم و ايدئولوژي» برگزار مي شود
به گزارش ايرنا از خانه كتاب، نشست «معرفي و بررسي كتاب علم و ايدئولوژي» دوشنبه (11 دي ماه) از ساعت 15 تا 17 در سراي اهل قلم برگزار مي شود.
در اين نشست سيدمحمد دادگران، مجيد مددي و فرشاد نوروزي حضور دارند.

** برگزاري سومين نمايشگاه و جشنواره كالاهاي فرهنگي
به گزارش ايرنا از معاونت فرهنگي وزارت ارشاد، سومين نمايشگاه و جشنواره كالاهاي فرهنگي با الگوي ايراني اسلامي 13 تا 17 دي ماه در بوستان گفت وگو برگزار مي شود.
نمايشگاه محصولات و كالاهاي فرهنگي با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري دفتر مجامع و فعاليت‌هاي فرهنگي و موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران برگزار مي‌شود.
برگزاري اين جشنواره در راستاي سياست‌هاي كلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه اقتصاد مقاومتي و نيز تحقق منويات مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت حمايت از توليد داخلي است.
طراحان و توليدكنندگان كالاهاي فرهنگي در حوزه‌هاي نوشت‌افزار، اسباب باري، كتاب اسباب بازي و هداياي فرهنگي تا ششم دي ماه فرصت داشتند آثار و محصولات خود را به منظور داوري به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

** «تارو گومي» با بازي‌هاي فكري به ايران آمد
به گزارش ايرنا از انتشارات فني ايران (كتاب‌هاي نردبان) «بازي‌هاي فكري براي دست‌هاي كوچك» اثري از تاروگومي با ترجمه نگار عجايبي وارد بازار كتاب مي شود.
نگار عجايبي مترجم اين كتاب مي گويد: اين اثر به آموزش مفاهيم رياضي براي كودكان پيش از دبستان مي‌پردازد و بر مبناي بازي و سرگرمي خلق شده است.
وي ادامه داد: نويسنده در اين كتاب از مخاطب خود مي خواهد تا در كشف رنگ‌ها، اعداد،‌شمارش و تفاوت‌ها قدم بردارد ، درنهايت اين اثر قرار است به مخاطب بياموزد كه خوب مشاهده و فكر كند.
به گفته اين مترجم، «بازي‌هاي فكري براي دست‌هاي كوچك» در قالب جملات كوتاه و سوال مفاهيم خود را منتقل مي كند.
تارو گومي نويسنده و تصويرگر سرشناس ژاپني است كه آثار متعددي از او در ايران منتشر شده است.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروين اروجي * انتشار: اميد غياثوند