۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82782325
T T
۰ نفر
بازارمحصولات دانش‌بنيان توسعه مي يابد

تهران - ايرنا -طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنيان با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و زير نظر مركز فن بازار ملي ايران انجام مي‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنيان از طريق بازاريابي و فروش سبد محصولات B2B توسط بروكرهاي فناوري، زير نظر مركز فن بازار ملي ايران و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري انجام مي‌شود.
مزاياي اين طرح كاهش هزينه‌هاي بازاريابي شركت‌ها، بازاريابي محصولات توسط بازاريابان مجرب، ثبت كالا در سامانه مركز فن بازار ملي ايران، ارائه محصولات در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و داخلي و همچنين عرضه محصولات به مشترين عمده و خرد است.
در فاز نخست اين طرح، 9 كارگزار بازاريابي (بروكر) فعاليت مي‌كنند. در اين طرح كه در حوزه‌هاي تخصصي و در قالب پروژه‌هاي مجزا اجرايي مي‌شود، كارگزاران مركز فن‌بازار ملي ايران نسبت به شناسايي، ارزيابي و انتخاب محصولات واجد شرايط اقدام مي‌كنند و با ايجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهاي متعدد همچون شركت در نمايشگاه‌ها، برگزاري رويدادهاي تجاري، ويزيت حضوري، طراحي و چاپ كتابچه تخصصي در جهت توسعه بازار و افزايش فروش محصولات سبد تلاش مي‌كنند.
بر اساس اين گزارش، فراخوان شناسايي كارگزاران اين طرح در تيرماه جاري منتشر شد و پس از وصول بيش از 25 درخواست، ارزيابي‌هاي صورت گرفته و آموزش‌هاي لازم، 9 كارگزار منتخب از مهرماه با شركت‌هاي دانش‌بنيان وارد تعامل شده و شركت‌هاي توليد كننده محصولات دانش‌بنيان براي درج كالاي خود در «سبد محصول» كارگزاران، مي‌توانند با آنها همكاري كنند و با پرداخت مبلغي ناچيز از خدمات اين طرح بهره‌مند شوند.
بهره‌مندي از خدمات اين طرح براي تمام شركت‌هاي فناور عضو سامانه فن‌بازار ملي ايران، امكان‌پذير است و آن دسته از شركت هايي كه در سامانه مذكور عضويت ندارند مي‌توانند با عضويت رايگان در سامانه فن‌بازار ملي ايران به نشاني www.techmart.ir ضمن معرفي محصولات و خدمات خود، از مزاياي اين طرح و ساير طرح‌هاي مشابه در فن بازار بهره‌مند شوند.
طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنيان با برنامه‌هاي متنوعي توسط مركز فن بازار ملي ايران و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در حال اجراست كه در قدم اول، بازاريابي محصولات B2B به‌صورت سبدي در دستور كار قرار گرفته است.
علمي ** 1836 **1440
تنظيم:يوسف درويشي** انتشار: گلشن
۰ نفر