۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82783402
T T
۰ نفر
مرزهاي تمرچين و پرويزخان باز شد/ استقبال مقامات محلي

اربيل – ايرنا – سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اربيل با انتشار پيامي از بازگشايي مرزهاي تمرچين در آذربايجان غربي و پرويز خان در استان كرمانشاه از صبح روز سه شنبه خبر داد.

براساس بيانيه كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در پي رايزني هاي معمول با دولت جمهوري عراق، فعاليت مرزهاي رسمي تمرچين در پيرانشهر و پرويزخان در قصرشيرين با اربيل و سليمانيه كه از مدتي قبل بنا به درخواست رسمي دولت آن كشور متوقف شده بود ، از امروز سه شنبه تاريخ 12دي 1396 از سرگرفته و علاوه بر تردد مسافرين، مبادلات تجاري و بازرگاني در اين گذرگاه ها انجام خواهد پذيرفت.
عبدالله صالح مسئول روابط اقليم كردستان عراق با جمهوري اسلامي ايران در خصوص بازگشايي اين مرزها به خبرنگار ايرنا در اربيل گفت: بامداد روز سه شنبه مقامات جمهوري اسلامي ايران به ما اطلاع دادند كه مرزهاي پرويزخان در استان كرمانشاه و تمرچين در استان آذربايجان غربي از صبح روز سه شنبه فعاليتهاي عادي خود را از سر مي گيرد.
وي افزود: ما از اين اقدام جمهوري اسلامي ايران ما استقبال كرده براين باور هستيم كه بازگشايي مرزها گامي مهم در راستاي توسعه روابط فيمابين از يك سو و كمك به وضعيت اقتصادي مردم منطقه از سوي ديگر مي باشد.
در همين خصوص علي توفيق مديركل گمرك مرز پرويزخان در خصوص بازگشايي مرزهاي مذكور به رسانه هاي منطقه گفت: مرز پرويزخان رسما بازگشايي شده و شهروندان مي توانند براي ترددهاي مسافري و مبادلات اقتصادي از اين مرزها استفاده كنند.
در پي برگزاري يك جانبه همه پرسي در منطقه كردستان عراق دولت عراق در درخواستي رسمي به تهران و آنكارا خواهان مسدود كردن مرزهاي مشترك اين دو كشور با كردستان عراق شد.
خاورم**351**380