۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82783607
T T
۰ نفر
بررسی 20 مصوبه سفر استاندار كهگیلویه و بویراحمد به دیشموك و قلعه رئیسی

یاسوج- ایرنا- 20 مصوبه سفر اخیر علی محمد احمدی استاندار كهگیلویه و بویراحمد به بخش‌های محروم دیشموك و قلعه رئیسی از توابع شهرستان كهگیلویه روز سه شنبه در حوزه‌های گوناگون بررسی و دستورات لازم برای تسریع در اجرای این مصوبات صادر شد.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مدیران اجرایی استان در تاریخ هشتم آذر سال جاری به بخش‌های دیشموك و قلعه رئیسی شهرستان كهگیلویه سفر كرده بود.
در این سفر 20 مصوبه متناسب با عمق مشكلات و محرومیت‌های این بخش‌ها در حوزه‌های مختلف راه، بهداشت، آموزش، حمل و نقل، آب شرب و كشاورزی، مسكن، مخابرات و گازرسانی به تصویب رسید.
به گزارش ایرنا، در نشست امروز /سه شنبه/ هر كدام از مدیران مربوطه در دستگاه‌های مختلف اجرایی و متناسب با هر بخش آخرین وضعیت این مصوبات و روند اجرای طرح‌های خود را تشریح كردند.
مدیر كل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 طرح راه‌سازی به مجموع 94 كیلومتر در بخش دیشموك و چاروسا نیاز به اجرا دارند.
محمد علی علیمرادنی بیان كرد: تاكنون از این میزان 26 كیلومتر آن با اعتبار 95 میلیارد ریال به مناقصه رفته كه در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارها تا یك و نیم سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
استاندار با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط كشی جاده‌ها در كهگیلویه و بویراحمد، تصریح كرد: جاده‌های بخش دیشموك دارای مشكلات متعددی در این زمینه‌ها است.
استاندار با توجه به مشكل تأمین آب در حوزه آب روستایی بخش دیشموك و قلعه رئیسی نیز عنوان كرد: روستاهای زیر 20 خانوار باید با تانكر آب به‌صورت سیار آبرسانی شوند.
احمدی ابراز داشت: به‌گونه‌ای باید آبرسانی صورت گیرد كه در فصل تابستان مردم این بخش‌ها با كمبود آب مواجه نشوند.
فیض الله پاسره مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی این استان در روستای شوتاور از توابع شهرستان كهگیلویه در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: تاكنون فاضلاب خانگی 250 خانوار روستای شوتاور به این طرح متصل شده است.
پاسره ابراز داشت: 90 روستای بخش چاروسا از تأسیسات آبرسانی برخوردار بوده و 23 روستا با جمعیت 712 نفر در این منطقه تأسیسات آبرسانی ندارند.
وی افزود: در بخش دیشموك نیز 63 روستا از تأسیسات آبرسانی برخوردار بوده و 14 روستا با حدود 100 خانوار جمعیت تأسیسات آبرسانی ندارند.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد در حوزه نوسازی مدارس این بخش‌ها نیز گفت: در روستاهای زیر 20 خانوار، باید دانش آموزان در مدارس پیش ساخته تحصیل كرده و نیازی به تأسیس مدارس جدید نیست.
احمدی با اشاره به ضعف سیستم گرمایشی مدارس این بخش‌ها عنوان كرد: اداره كل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس اطلاعات جامعی از تجهیز مدارس به این سیستم‌ها را در اختیار ندارند كه این وضعیت، نامطلوب است.
وی بیان كرد: وضعیت گرمایشی 15 مدرسه توسط فرماندار كهگیلویه باید به‌صورت تصادفی طی 2 هفته آینده بررسی شود.
128 مدرسه در بخش دیشموك و 121 مدرسه در چاروسا وجود دارد.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش دیشموك و چاروسا طرح هادی بنیاد مسكن كهگیلویه و بویراحمد در 21 روستا به‌صورت نیمه كاره با پیشرفت‌های فیزیكی گوناگون انجام شده است.
وی افزود: در هفت روستای این بخش به‌صورت پایلوت تا پایان بهمن سال جاری طرح هادی باید به‌صورت كامل اجرا شده و نتیجه به فرمانداری كهگیلویه گزارش شود.
احمدی در پایان تصریح كرد: ظرف یك ماه آینده تمامی این 20 مصوبه به‌صورت مجدد بررسی خواهند شد.
قلعه رئیسی و دیشموك از جمله مناطق محروم شهرستان كهگیلویه است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110