۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82785840
T T
۰ نفر
رئیس پارلمان عراق: تصمیم در مورد حضور نیروهای آمریكایی در انحصار دولت است

بغداد - ایرنا - سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق هر گونه تصمیم گیری درباره حضور نیروهایی آمریكا در این كشور را در انحصار دولت دانست.

به گزارش ایرنا، الجبوری روز پنجشنبه در یك مصاحبه مطبوعاتی در محل پارلمان این كشور گفت دولت فدرال تنها نهاد تصمیم گیرنده در موضوعات نظامی و بین‌المللی است و مجلس ملی نمایندگان نمی‌تواند هیچگونه طرح یا پیشنهادی در این زمینه ها به دولت ارائه كند.
وی گفت دولت نیز تاكنون هیچ پیشنهادی در مورد حضور و یا عدم حضور نیروهای آمریكایی در این كشور مطرح نكرده است.
گزارش دیگری حاكی است سلیم الجبوری در دیدار داگلاس سلیمان سفیر آمریكا در بغداد با وی درباره روابط دوجانبه و راههای تقویت آن بحث و گفتگو كرد.
در این دیدار دو طرف درباره هماهنگی و همكاری در زمینه مبارزه با تروریسم، بازسازی مناطق آزاد شده و بازگشت آوارگان تبادل نظر كردند.
الجبوری در این دیدار از ورود كشورش به مرحله مهم بازسازی و احیای مناطق ویران شده توسط داعش كه به آوارگی میلیون ها عراقی منجر شد بعنوان یك مرحله جدید و مهم یاد كرد.
با اعلام رسمی پایان نظامی داعش بسیار احزاب و محافل سیاسی عراق آشكارا خواستار خروج نیروهای نظامی آمریكا از عراق شده اند، نیروهایی كه به بهانه مبارزه با داعش و تحت پوشش ائتلاف بین المللی ضد داعش در سال 2014 پس از چند سال دوباره به عراق بازگشتند.
آمار رسمی و دقیقی از تعداد نیروهای آمریكایی مستقر در عراق در دست نیست اما كمترین آمار در این زمینه به حضور بیش از هشت هزار نیروی نظامی آمریكا اشاره دارد.
خاورم**380**