۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82788430
T T
۰ نفر
خراسان رضوی حدود 200 قهرمان مدال آور در رشته دو و میدانی دارد

مشهد- ایرنا- رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: این استان و شهر مشهد یكی از قطبهای رشته دو و میدانی كشور است و 200 قهرمان مدال آور دارد كه هر یك حداقل یك مدال قهرمانی را در كارنامه ورزشی خود ثبت كرده اند.

امیرعلی سعادتمند روز یكشنبه در جمع خبرنگاران راجع به تعداد دقیق ورزشكاران خراسانی این رشته اظهار بی اطلاعی اما بیان كرد: از پارسال تاكنون ورزشكاران دو و میدانی خراسان رضوی 117 مدال قهرمانی كشوری و 16 مدال آسیایی كسب كرده اند.
وی افزود: تعداد ورزشكاران قهرمان خراسانی در این رشته آنقدر زیاد است كه ورزشكارانمان برای راهیابی به تیمهای انتخابی و اردوهای ملی در سهمیه خراسان رضوی نمی گنجند و از استانهای دیگر در این مسابقات شركت می كنند.
رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی ادامه داد: از 28 ورزشكاری كه هم اكنون به اردوی تیم ملی دعوت شده اند 12 نفر خراسانی هستند. از این تعداد بطور قطع پنج یا شش نفر مدال مسابقات آسیایی را بر گردن خواهند آویخت.
وی گفت: با توجه به این ظرفیت، اهداف كوتاه و بلندمدت هیات دو و میدانی خراسان رضوی هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان معطوف به مدال آوری در آسیا است.
سعادتمند در ادامه نسبت به نبود زیرساختهای لازم در این ورزش گلایه و بیان كرد: عقل سلیم حكم می كند در ورزشی سرمایه گذاری شود كه با هزینه هرچه كمتر مدال بیشتری كسب شود. چنین امری در دو و میدانی قابل تحقق است اما هزینه های میلیاردی در ورزشهای دیگر صورت می گیرد. هم اینك جز سالن باغبانباشی در مشهد سالن اختصاصی دیگری برای ورزش دو و میدانی در خراسان رضوی وجود ندارد.
وی افزود: پیست روباز تختی و پیست روباز دانشگاه فردوسی مشهد كه روكش تارتان دارند دو امكان دیگر ورزش دو میدانی در مشهد هستند اما مشكل پیست روباز تختی این است كه چمن این ورزشگاه مصنوعی شده و نمی توان حركات پرتابی را در آن انجام داد اما پیست روباز دانشگاه فردوسی مشهد برای بانوان مزیت دارد زیرا كه هیچ دیدی از خارج ندارد.
رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی ادامه داد: پیست دو و میدانی ورزشگاه ثامن نیز تارتان مناسبی ندارد و به علت دوری از مشهد با استقبال ورزشكاران مواجه نمی شود.
وی گفت: اولویت نخست كنونی ساخت و راه اندازی پیست استاد صابری در قاسم آباد مشهد است. قرار است شكل زمین این پیست بگونه ای باشد كه رشته های ورزشی دیگر همچون فوتبال و والیبال نتوانند از آن استفاده كنند و حق ورزش دو و میدانی را بگیرند. پیش بینی می شود این پیست ورزشی تا تیر ماه سال آتی به بهره برداری برسد.
سعادتمند افزود: پیست دو و میدانی ورزشگاه امام رضا(ع) هم فوق استاندارد است ولی به جز حسن تفتیان و گاهی نیز مصطفی ابراهیمی هیچ ورزشكار دیگری تاكنون اجازه ورزش كردن در آن را نیافته است. حسن تفتیان هم اكنون با حمایت فدراسیون دو و میدانی در فرانسه تمرین می كند و برای مسابقات آسیایی داخل سالن به ایران باز می گردد.
خبرنگار: كامیار اسماعیل پور**انتشار: حسین كریم زاده
1922/1858