۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82790533
T T
۰ نفر
عاقبت ثبت نام در سایت همسریابی

تهران-ایرنا- پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری مردی خبر داد كه با كلاهبرداری 200 میلیون ریالی به بهانه ثبت نام در سایت همسریابی از حساب بانكی دوستش سوء استفاده كرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد در رابطه با این پرونده گفت: این كلاهبرداری كه در پی سهل انگاری فرد و در اختیار قرار دادن گوشی و كارت بانكی برای عضویت در سایت‌های همسریابی رخ داده بود، زندگی مشترك فرد را نیز به به ورطه جدایی نزدیك كرد. فردی با در اختیار قرار دادن گوشی تلفن همراه و اطلاعات بانكی كارت خود به همكارو دوست دیرینه اش، طعمه كلاهبرداران قرار گرفت.
وی ادامه داد: با مراجعه زوجی متاهل در آخرین ساعات اداری به پلیس فتا استان و با در دست داشتن مرجوعه قضایی، با توجه به اینكه شب گذشته ساعت حدود 3 بامداد پیامی با عنوان كسر مبلغی حدود 200 میلیون ریال از حساب شخصیشان را دریافت كرده اند، خواهان بررسی پرونده بوده كه‌ موضوع جهت پیگیری و اقدام قضایی در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی پرونده مشخصص گردید برداشت غیر مجاز در پی ثبت نام در یكی از سایت‌های همسریابی رخ داده است.
رییس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: این موضوع زندگی خصوصی شاكی را تحت الشعاع قرار داده و با توجه به اقدامات نادرست وی در اوایل زندگی مسبب بی‌اعتمادی هر چه بیشتر نسبت به همسرش شد.
سرهنگ ابوطالبی گفت: در پی بررسی صحت كلاهبرداری از طریق ورود به سایت‌های همسریابی، شاكی مدعیشده كه مدتی پیش برای ثبت نام همكارش در سایت همسریابی گوشی تلفن همراه و كارت بانكی به همراه اطلاعات آن اعم از رمز دوم و ... را در اختیار دوست قدیمی خود كه همكار و هم شیفتی وی می‌باشد قرار داده كه متاسفانه این اقدام به وقوع پیوسته است.
این مقام ارشد انتظامی افزود: با ادله و احضار دوست شاكی( فرد ثبت نام كننده‌) اعتماد همسر شاكی با سه فرزند جلب و با هماهنگی مراجع قضایی و بانكی، پول از دست رفته شاكی به حساب وی برگردانده شد.
رئیس پلیس فتای استان یزد یادآور شد: سایت‌های همسریابی كه امروزه فعالیت می‌كنند اغلب بدون مجوز بوده و با توجه به پرداخت هزینه برای ثبت نام یكی از شگردهای مجرمان سایبری برای دام‌های فیشینگ است كه بتوانند اطلاعات بانكی افراد را به سرقت ببرند.
سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: با توجه به اینكه مدیران سایت‌ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط كاربر(نام و نام خانوادگی، كد ملی، آدرس، شماره تماس) دسترسی دارند، می‌توانند با داشتن این اطلاعات از كاربرانی سوءاستفاده كنند ضمن اینكه این سایت‌ها می‌توانند اطلاعات بانكی و شخصی شما را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند.

**سهل انگاری یكی از شهروندان باعث برداشت از حسابش شد
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: برخی افراد سود‌جو از غفلت و سهل انگاری شهروندان سوءاستفاده می‌كنند، این در حالی است كه فراموش میكنند هر جرمی كه در فضای مجازی رخ دهد قابل پیگیری میباشد.
سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ گفت: با ارائه مرجوعه‌ای توسط یكی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شكایتی با موضوع برداشت از حساب بانكی، مراتب در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: كارشناسان پلیس فتا در گام اول اظهارات شاكی را اخذ كرده، مبنی بر اینكه بنده اطلاعات مربوط به حساب خود را به هیچ وجه در اختیار كسی قرار ندادم و تمامی مسائل مربوط به حفاظت كارت‌های بانكی را رعایت كرده‌ام بر همین اساس ماموران پلیس فتا اقدامات بعدی خود را انجام دادند.
سرهنگ صالحی گفت: ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا پس از بررسی ادله دیجیتال جرم و همچنین اقدامات فنی لازم بر روی حساب شاكی توانستند متهم مورد نظر را شناسایی كنند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح كرد: پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی جهت دستگیری متهم و همچنین اخذ استعلامات لازم ماموران پلیس فتا در یك اقدام سریع متهم را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.
سرهنگ صالحی افزود: متهم در ابتدا منكر هر گونه بزه انتسابی شد اما در مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال جرم موجود و بازجویی فنی پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، وقتی مال باخته با عجله جهت پرداخت وجه از طریق دستگاه كارت خوان به مغازه مراجعه كرده و كیف خود را در مغازه جا گذاشته و من یكی از كارت‌های ‌بانكی را از كیف مال باخته سرقت كردم و در این فاصله با رمزی كه به خاطر سپرده بودم یك میلیون تومان به حسابی انتقال دادم و سپس كارت بانكی را داخل كیف مال باخته قرار دادم و كیف را به صاحبش برگرداندم‌.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: با اعتراف صریح متهم مبنی بر سرقت كارت بانكی و برداشت غیر مجاز، متهم انگیزه خود را منفعت مالی بیان داشت و در ادامه پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل رسیدگی به دادسرای شهرستان قدس ارسال شد.

**اجرای طرح والعادیات 3 و پاتك پلیس به 238 خرده فروش مواد مخدر
سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اجرای مرحله سوم از طرح والعادیات، در شهر تهران، گفت: در این طرح 238 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
وی افزود: با اقدامات تجسسی و اطلاعاتی ماموران پایگاه های یازده گانه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، كه از مدت ها پیش آغاز شده بود، نقاط آلوده به مواد مخدر شهر تهران شناسایی و طرح دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر با نام طرح والعادیات3 آغاز شد.
این مقام انتظامی گفت: در این طرح كه بنا بر درخواست شهروندان و در راستای اجرای دستورات سلسله مراتب فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد، طی 48 ساعت گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همكاری ماموران پلیس پیشگیری پایتخت، موفق به دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر شدند.
وی افزود: در اجرای این طرح، مهمترین اقدام پلیس، انهدام باند های قاچاق مواد مخدر، برخورد و مبارزه با مواد فروشان و توزیع كنندگان مواد مخدر صنعتی و سنتی در پاتوق ها و جمع آوری معتادان متجاهر از محلات و حاشیه های بزرگراه های تهران بود كه با اقدام اطلاعاتی و انتظامی، 238 خرده فروش مواد مخدر دستگیر و پس از تشكیل پرونده در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با بیان اینكه تمام سعی پلیس در رسیدن به یك امنیت پایدار در شهر تهران است، به همكاری خوب شهروندان در رسیدن به نتایج این طرح اشاره و تصریح كرد: در بحث موادمخدر به خصوص فروشندگان مواد افیونی با اجرای طرح مذكور بیش از 165 كیلوگرم انواع مواد مخدر، 10قبصه سلاح سرد، مبلغ 366میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر كشف و 9دستگاه خودرو و موتورسبكلت مربوط به توزیع كنندگان مواد افیونی توقیف شد.
سرهنگ بخشنده، با اشاره به اینكه طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر ادامه دارد و پلیس عزمش را جزم كرده كه نقاط آلوده سطح شهر تهران را به طور كامل پاكسازی كند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت مجرمان و خرده فروشان مواد مخدر در محله های مختلف شهرتهران، مراتب را از طریق مركز فوریت های پلیسی 110 اطلاع رسانی كنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: با اجرای طرح والعادیات3، 480 معتاد متجاهر و بی خانمان، از شهر تهران جمع آوری و به مراكز بازپروری 'شفق' و 'فشاپویه' منتقل شدند.

**كشف یك میلیارد و 600 میلیونی مواد نیروزا قاچاق
سرهنگ محمود حافظی فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان از كشف انواع مواد نیروزا خارجی قاچاق به ارزش یك میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داد.
وی گفت: درپی دریافت خبری مبنی بر اینكه تعدادی از قاچاقچیان از مسیر كوهستان های اطراف شهرستان بندرلنگه اقدام به حمل كالای قاچاق می كنند ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.
حافظی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مسیر تردد قاچاقچیان را در كوهستان های اطراف شناسایی و پس از مسدود كردن مسیر حركت احتمالی قاچاقچیان ، 6 راس دام حامل مقادیری بار قاچاق را متوقف كردند.
این مسئول انتظامی گفت: در بازرسی از بار احشام ، 106 هزار و 120 عدد قرص نیروزا ، 563 كیلو و 370 گرم پودر نیروزا و 107 لیتر نوشیدنی نیروزا قاچاق كشف شد.
سرهنگ حافظی ارزش محموله مكشوفه را بنا به نظر كارشناسان یك میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد و اظهار كرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینكه قاچاق كالا پدیده ای است كه از جهات گوناگون، حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یك جامعه را تهدید می كند، تأكید كرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله كند.

**كشف60 رأس دام قاچاق در میناب
فرمانده انتظامی شهرستان میناب از توقیف یك دستگاه وانت حامل 60 رأس دام قاچاق خبر داد.
سرهنگ محمد رستمی گفت: مأموران انتظامی شهرستان میناب حین گشت زنی در محور 'میناب – هشتبندی' ، به یك دستگاه وانت مشكوك شده و با تمهیدات لازم آن را متوقف كردند.
وی افزود: در بازرسی انجام شده 60 رأس گوسفند فاقد هرگونه مجوز دامپزشكی و قاچاق كشف شد؛ ارزش این محموله 600 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان میناب با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی در این راستا خاطر نشان كرد: در این خصوص پرونده قضائی تشكیل و خودرو توقیف شده به همراه احشام مكشوفه تحویل اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی استان شد.

**سارق حرفه ای در گنبدكاووس به دام افتاد
فرمانده انتظامی شهرستان گنبدكاووس از دستگیری یك سارق سابقه دار و اعتراف وی به 23 فقره سرقت كابل برق خبر داد.
سرهنگ محمود علی فر گفت: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح مبارزه با سرقت و انجام بازدید های دوره ای از انبار های ضایعاتی شهرستان گنبدكاووس موفق به دستگیری یك سارق حرفه ای و سابقه دار شدند.
وی گفت : در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی اموال سرقتی كشف شد.
فرمانده انتظامی گنبد كاووس تصریح كرد : در تحقیقات تخصصی متهم به 23فقره سرقت سیم های كابل برق و مخابرات از زمین های كشاورزی و خیابان های تاریك وخلوت اعتراف كرد.
علی فر اظهار داشت: در این عملیات دو مالخر نیز دستگیر ومتهمان با تشكیل پرونده برای اتجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**كامیون حامل كالای قاچاق در اتوبان آزادگان به مقصد نرسید
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از كشف یك محموله ملحفه و روتختی قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال و دستگیری یك قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ رضا بستو گفت : در پی طلاع از ورود كالای قاچاق از محورهای مواصلاتی به شهر تهران تحت پوشش بارنامه های مختلف، كنترل خودروهای سنگین و نظارت بر نوع محموله های آنان در دستور كلانتری های مربوطه قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی كلانتری 171 شهید مصطفی خمینی هنگام كنترل خودروهای عبوری در اتوبان آزادگان به یك دستگاه كامیون بنز مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
این مقام انتظامی گفت: محموله كامیون كه بارنامه آن ظروف سرامیكی بود مورد بازرسی قرار گرفت و در بازرسی از تعداد زیادی ملحفه، روتختی و حوله فاقد مجوز گمركی كشف شد.
سرهنگ بستو با اشاره به دستگیری راننده كامیون كه اظهار می كرد محموله را از گمرگ آبادان بارگیری كرده و قصد دارد به فردی در تهران تحویل دهد، در این زمینه اظهار داشت: ارزش محموله كشف شده توسط كارشناسان 4 میلیارد ریال اعلام شده است.

**كشف 240 رأس دام قاچاق در شهرستان بهار
فرمانده انتظامی استان همدان از كشف 240 رأس دام قاچاق وفاقد مجوز در شهرستان بهار خبر داد.
سرداركامرانی صالح گفت: در راستای اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران یگان امداد شهرستان بهار، حین كنترل خودروهای عبوری 3 دستگاه كامیون حامل احشام را متوقف كردند.
وی افزود: این محموله احشام كه تعداد آن 240 راس انواع دام بود، فاقد هرگونه مجوز های رسمی بوده و از استان های مرزی و غرب كشور بارگیری و به قصد فروش در بازارهای داخلی كشور حمل شده بودند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بنا به نظر كارشناسان، ارزش ریالی دام های توقیفی، 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه گفت: با هماهنگی مقام قضائی دام های توقیفی، تحویل دامپزشكی و قاچاقچیان به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

**كشف البسه قاچاق میلیاردی در دورود
فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یك دستگاه خودرو كامیون و كشف 3 هزار و 816 ثوب البسه قاچاق در شهرستان دورود خبر داد .
سردار مهدیان نسب گفت: ماموران انتظامی شهرستان دورود با اجرای طرح های مبارزه با قاچاق كالا و ارز در محور 'دورود - بروجرد' یك دستگاه كامیون بنز را توقیف كردند .
وی افرود: ماموران در بازرسی از كامیون مذكور، 3 هزار و 816 ثوب البسه قاچاق فاقد مجوز گمركی كشف و یك نفر را دستگیر كردند .
فرمانده انتظامی استان افزود: محموله مكشوفه از استان های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود كه كارشناسان ارزش محموله قاچاق كشف شده را دو میلیارد ریال اعلام كردند، فرد خاطی با تشكیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

** شناسایی محل دپوی كالاهای قاچاق در غرب استان تهران
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی محل دپوی لوازم خانگی و كفش قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در شهرستان شهریار خبر داد.
سردار خانچرلی گفت : مأموران پلیس امنیت عمومی در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی كالای قاچاق در شهرستان شهریار موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران پس از چند روز اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به كشف محل دپوی كالاهای قاچاق شدند.
وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی وارد محل شده و در بازرسی از آنجا ،92 دستگاه چرخ خیاطی استوك ، 145 دستگاه بخاری برقی و گازی استوك و561 جفت انواع كتانی قاچاق كشف و یك متهم را نیز در این راستا دستگیر كردند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به اینكه ارزش ریالی كالاهای قاچاق كشف شده توسط كارشناسان 2 میلیارد ریال برآورد شده، گفت: متهم دستگیر شده پس از تشكیل پرونده، برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**كشف 20 میلیارد ریال لامپ قاچاق
سرداركیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مركزی از پلمب شركتی در شهرستان زرندیه كه لامپ های كم مصرف قاچاق را با مارك یك شركت داخلی مونتاژ و عرضه می كرد خبر داد و گفت:‌ در بازرسی از این شركت، 20 میلیارد ریال لامپ قاچاق كشف شد.
وی گفت: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقاتی از تردد یك دستگاه خودرو كانتینردار حامل كالای قاچاق در محورهای مواصلاتی استان مطلع شدند و عملیات نامحسوس پلیس برای شناسایی و توقف این خودرو آغاز شد.
وی اضافه كرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد كه محموله این خودرو در شركتی در شهرستان زرندیه تخلیه و در انبارهای این شركت دپو می شود.
این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: با هماهنگی انجام شده از سوی پلیس با مراجع قضائی، انبارهای این شركت مورد بازرسی قرار گرفت و مقدار 20 میلیارد ریال لامپ قاچاق كه از كشور چین وارد شده بود، كشف شد.
سردار عزیزی گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد كه این شركت با واردات لامپ های قاچاق، آنها را در بسته بندی یك شركت داخلی مونتاژ و در بازار داخلی عرضه می كند كه با هماهنگی مراجع قضائی، شركت پلمب و رسیدگی به تخلفات آن در دستور كار قرار گرفت.

**انهدام باند سارقان منزل و كشف 50 فقره انواع سرقت در اهواز
فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری سارقان حرفه ای و كشف 50 فقره انواع سرقت در شهرستان اهواز خبر داد.
سردار حیدر عباس زاده گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای، موضوع به صورت ویژه در دستور كار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس با اقدامات پلیسی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، موفق به شناسایی و دستگیری 4 نفر از اعضای باند سارقان حرفه ای كه به وسیله 2 دستگاه خودرو در نقاط مختلف شهر اهواز از جمله خیابان باهنر ، پادادشهر و فاز دو اقدام به سرقت می كردند، شدند.
سردار عباس زاده افزود: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تخصصی پلیس به 50 فقره انواع سرقت شامل سرقت منزل، كیف قاپی و محتویات و قطعات خودرو اعتراف كردند كه در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از 80 نوع انواع لوازم خانگی سرقت شده كشف شد.
فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینكه متهمان پس از تشكیل پرونده راهی مرجع قضائی شدند، خاطر نشان كرد: هموطنان عزیز هشدارهای پلیسی را جدی بگیرید و در صورت مشاهده هر گونه اقدامات مجرمانه مراتب را به پلیس 110 اعلام كنید.
اجتمام9105** 1418
خبرنگار: معصومه نیكنام ** ناشر: مریم برزآبادی
۰ نفر