۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82790623
T T
۰ نفر

تازه هاي نشر،

سه كتاب جديد وارد بازار شد

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82790623
سه كتاب جديد وارد بازار شد

تهران - ايرنا - انتشارات ققنوس به تازگي سه كتاب «گفتمان چپ در ايران» ، «زمان نگري و كيهان باوري در عصر صفويه » و «انگار خودم نيستم» را منتشر و روانه بازار كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، «انگار خودم نيستم» نوشته ياسمن خليلي فرد در440 صفحه و در يكهزار و يكصد نسخه داستان آدم‌هايي است كه پس از مرور زندگي خود درمي‌يابند كه به انسان‌هاي جديدي تبديل شده‌اند تا جايي كه حتي ديگر خودشان هم خود جديدشان را نمي شناسند.
اين داستان درباره سه زوج است كه زندگي آن‌ها به نحوي به هم گره خورده و بر يكديگر تاثير مي‌گذارند.
بهاي اين رمان 310 هزار ريال است.
ياسمن خليلي‌فرد، 26 ساله و كارشناس ارشد كارگرداني سينما از دانشگاه هنر تهران است و فعاليت خود را از سالهاي نوجواني با كار در مطبوعات سينمايي آغاز كرده و در حال حاضر به عنوان منتقد و فيلمساز كوتاه نيز به فعاليت مشغول است.
رونمايي و جشن امضاي رمان «انگار خودم نيستم» روز جمعه 22 دي ماه ساعت 16 در كتابفروشي «آوند قيطريه» برگزار خواهد شد.

** زمان نگري و كيهان باوري در عصر صفويه
«زمان نگري و كيهان باوري در عصر صفويه » پنج جستار تاريخي در باب زمان و كيهان نوشته بهزاد كريمي كه در 184 صفحه و 660 نسخه منتشر شده است.
تامل در مفاهيم زمان و كيهان و كيفيت تجلي آنها در عرصه تاريخ بويژه تاريخ‌نگاري، انگيزه اصلي فراهم آوردن اين مجموعه بوده است.
پشت جلد اين كتاب آمده است: زمان‌نگري و كيهان‌ باوري را بايد بيشتر محصول دغدغه اوليه مولف درباره كيفيت تاثيرگذاري جهان‌بيني مورخان در شيوه تاريخ‌نگاري عصر صفويه ارزيابي كرد.
مؤلف اين مجموعه را به اعتبار رويكرد زمان‌محور مورخان به جهان پيرامون خويش و باور آن‌ها به دخالت امور كيهاني در زندگي بشري، به ترتيب با دو مفهوم «زمان‌نگري» و «كيهان‌باوري»، ممتاز ساخته است.
پژوهش در معنا و تاثير اين دو مفهوم در عرصه تاريخ‌نگاري عصر صفويه، با اين پرسش اساسي آغاز شد كه آيا ايده‌هاي كيهاني مي‌توانسته بر محتواي تاريخ‌نگاري‌ها و نيز شيوه‌هاي تاريخ‌نويسي تاثيرگذار باشد؟ و اگر آري، چگونه؟ مولف با توجه به ميراث غني تاريخ‌نگاري عصر صفويه و نيز با ملاحظه آشنايي بيشتر با اين دوره تاريخي، بر آن شد تا اين پرسش را در زمينه تاريخ صفويه طرح كند.
اين مجموعه با نگرشي نو به زمان تاريخ‌نگارانه پايان مي‌گيرد؛ نگرشي منتهي به يك راه‌حل عملي با هدف زدايش افراط‌گرايي‌هاي مذهبي.
«انواع زمان: تاملاتي در باب زمان با تكيه بر عصر صفويه»، «تاريخ نگاري كيهان شناختي: پيوند تاريخ نگاري و تنجيم در عصر صفويه» و« نظم كيهان شناختي چيزها در ايران عصر صفوي» از جمله بخش هاي اين كتاب است.
بهاي كتاب 140 هزار ريال است.

** گفتمان چپ در ايران
گفتمان چپ درايران (دوره قاجار و پهلوي اول) نوشته محمد علي احمدي در 408صفحه ، قطع رقعي، جلد شوميز و يكهزار و يكصد نسخه با قيمت 280 هزار ريال روانه بازار شد.
پشت جلد اين كتاب آمده است: گفتمان اوليه چپ در ايران را مي توان حاصل طرح مباني سوسياليسم در برنامه هاي حزبي « اجتماعيون عاميون» و « حزب دموكرات ايران» و همچنين انتشار مطالبي درباره سوسياليسم و ماركسيسم در مطبوعات و مكتوبات حزبي گروه هاي سوسيال دموكرات ارمني مستقر در تبريز و گيلان به ويژه حزب دموكرات ايران دانست.
ين گفتمان با تاسيس «حزب عدالت» در قفقاز و مستقر شدن بلشويك ها در روسيه رنگ كمونيسم به خود گرفت.
حزب عدالت به «حزب كمونيست ايران» تغيير نام داد و تدام بخش اين گفتمان در چارچوب ماركسيستي - لنينيستي شد.
در پي زوال اين حزب در دوره رضاشاه، گفتمان چپ ايران در اين مقطع به ابتكار تقي اراني، نه در چارچوب فعاليت حزبي، بلكه با انتشار مجله «دنيا» و پايه گذاري يك محفل روشنفكري ادامه حيات داد.
گفتمان چب در اين مقطع به جاي ترويج نگاه حزبي به ماركسيسم، در پي بسط مسائل تئوريك و به جاي مخاطب قراردادن طبقات فرودست، درصدد شناساندن آن به اقشار تحصيلكرده و روشنفكر بود.
از جمله مباحث اين كتاب «بسترهاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي ايران در دوره قاجار و پهلوي اول »، «نفوذ انديشه هاي سوسياليستي به ايران و شكل گيري گفتمان سوسيال دموكراتيك»،« برآمدن كمونيسم در ايران و سير تحول گفتمان حزب كمونيست ايران»، « اراني و فصلي جديد در گفتمان چپ ايران» است.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروين اروجي * انتشار: اميد غياثوند