همكاری موتورسواران و آفرودبازان با هلال احمر/رفع مشكلات نیازمند همراهی نهادهای مختلف

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از حضور موفق موتورسواران و آفرودبازان برای كمك رسانی در زلزله استان كرمانشاه خبر داد و گفت: در حال انعقاد تفاهم نامه همكاری با جمعیت هلال احمر نیز هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد صیدانلو روز یكشنبه در مجمع عمومی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان گلستان در گرگان اظهار كرد: این ورزش برای توسعه نیازمند همكاری نهادهای مختلف است.
وی در خصوص مشكلات این رشته ورزشی به محدودیت واردات خودروها و تجهیزات مربوط به آنها اشاره كرد و افزود: در این پیوند تعامل خوبی با حوزه صنعت داشته ایم ،اما رفع كامل مشكلات نیاز به همكاری بیشتری دارد.
به گفته وی؛ رفت و آمد خودروها و موتورها نیز درسطح شهرها با مشكلات عدیده روبرو است و هنوز قانون مدونی برای حركت وسایل نقلیه این فدراسیون تعیین نشده است.
وی؛ نامناسب بودن زیر ساخت های موتورسواری و اتومبیلرانی كشور را از دیگر مشكلات بیان كرد و گفت: این رشته بعد از 40 سال فعالیت هنوز از اعتبارات ورزشی بهره نمی برد.
صیدانلو؛ ساخت ورزشگاه و پیست برای این رشته ورزشی را تنها در توان دولت اعلام و بیان كرد: سعی می شود كه سهم این رشته را در اعتبارات عمرانی ملی و دولتی برای فراهم كردن زمینه توسعه فعالیت علاقمندان اخذ كنیم.
وی با بیان اینكه از افزون بر 10 هزار پروژه افتتاح شده و 380 پروژه در حال اجرا در كشور حتی یك مورد برای این فدراسیون تعریف نشده است، گفت: در سال جاری با پیگیری و رایزنی توانستیم در برخی استانها مانند فارس، گیلان و گلستان از ادارات كل ورزش و جوانان زمینی برای ساخت پیست سه تا چهار هكتاری دریافت كنیم.
وی همچنین بر آموزش مهارت های لازم به رانندگان این حوزه تاكید كرد و افزود كه در این زمینه دوره های آموزشی برای سنین 14 تا 18 سال برگزار می شود تا فرزندان ما ابتدا رانندگی را فراگرفته و در سن قانونی گواهینامه دریافت كنند.
به گفته صیدانلو؛ متاسفانه بسیاری از تصادفات و تلفات ناشی از آن به علت نداشتن كنترل و مهارت كافی در رانندگی است كه این مشكل با آموزش تا حدودی رفع می شود.
به گزارش ایرنا در این مجمع با رای اعضای هیات گلستان حسین پیشقدم به عنوان رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان انتخاب شد. وی پیش از این سرپرست هیات بود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا