۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82797480
T T
۰ نفر
برداشت 4 ميليون و800 هزار گل شاخه بريده در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- مديرامور باغباني جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري از توليد و برداشت 4 ميليون و 800 هزار گل شاخه بريده از گلخانه هاي اين استان طي 9 ماه امسال خبر داد.

ابراهيم شيراني روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا، وسعت گلخانه هاي سطح استان را 20 هكتار برآورد كرد و اظهار كرد: به طور ميانگين در هر مترمربع زمين 110 شاخه گل رز توليد مي شود.
وي گفت: گل رز توليدي چهارمحال و بختياري در 10 رقم از نظر تنوع رنگ به دليل ارتفاع بالا ازسطح دريا و شرايط آب و هوايي مناسب در سطح كشور و خاورميانه منحصر به فرد است.
شيراني اشتغالزايي مستقيم در گلخانه هاي شهركرد، بروجن و كيار را 180 نفر اعلام و تصريح كرد: بخش عمده گل شاخه بريده استان به تهران، اصفهان و از طريق پايانه گل و گياه به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.
مدير امور باغباني جهاد كشاورزي چهارمحال وبختياري توضيح داد: از تعداد گل شاخه بريده توليدي در سال جاري 700 هزار شاخه از نوع «آلسترومريا» بوده است.
به گفته وي، هم اينك 43 واحد گلخانه سبزي و صيفي كاري در اين استان فعال است.
شيراني تصريح كرد: در برنامه ششم توسعه سالانه سه هكتار به سطح زير كشت گلخانه هاي استان اضافه خواهد شد.
وي تاكيد كرد: با توجه به تشديد پديده خشكسالي و كاهش منابع آبي در استان طي چند سال گذشته، بهره برداران بخش كشاورزي اين خطه با تغيير الگوي كشت و راه اندازي گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بريده و توليد توت فرنگي سوق داده شده اند.
استان چهارمحال و بختياري با قرار گرفتن به دليل تنوع آب و هوايي مطلوب، بهترين شرايط توليد گل و محصولات گلخانه اي را دارد.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
6199/6021