۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82797671
T T
۰ نفر

مهار آتش سوزي بازار كرمان

۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82797671
مهار آتش سوزي بازار كرمان

كرمان - ايرنا - مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرمان گفت: آتش سوزي شامگاه دوشنبه يك باب مغازه در بازار تاريخي اين شهر بوسيله آتش نشانان مهار شد.

علي عسكري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نيروهاي آتش نشاني كرمان طي تماس تلفني شامگاه دوشنبه با ستاد مركزفرماندهي عمليات 125 اين سازمان از حريق يك باب مغازه كيف و كفش واقع در بازار تاريخي كرمان باخبر شدند .
وي ادامه داد: بلافاصله با توجه حساسيت بازار بزرگ كرمان به سرعت 2 دستگاه خودرو اطفاي حريق از نزديكترين ايستگاههاي آتش نشاني به محل حادثه اعزام شد.
وي به موقعيت بازار كرمان و وجود تعداد زياد واحدهاي تجاري همجوار با آتش سوزي اشاره و اظهار كرد: با تلاش آتش نشانان حريق در كوتاهترين زمان ممكن كنترل شد و از سرايت و گسترش آتش به واحدهاي تجاري همجوار جلوگيري شد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرمان گفت: خوشبختانه اين حادثه خسارت جاني نداشته است و علت اين حادثه از سوي كارشناسان اين سازمان در دست بررسي است.
وي همچنين از كسبه واحدهاي تجاري خواست نكات ايمني را در نحوه انبارداري و چيدمان لوازم خود رعايت كنند.
عسكري همچنين به شهروندان توصيه كرد: جهت فراگيري نكات ايمني و آتش نشاني به صورت رايگان به سايت اينترنتي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرمان و يا با مراجعه حضوري به نزديكترين ايستگاه آتش نشاني محل سكونت خود براي ثبت نام اقدام كنند.
راسته بازار بزرگ يا بازار وكيل ازجمله مناطق گردشگري كرمان محسوب مي شود و از ميدان ارگ آغاز و تا به ميدان مشتاقيه ادامه دارد و هر بخش از بازار كرمان در زمان يكي از فرمانروايان اين شهر ساخته شده و بخاطر برخي ويژگيها اين بازار را در ايران منحصر بفرد و داراي شهرت جهاني كرده است.
اين بازار طولاني ترين راسته بازار ايران محسوب مي‌ شود.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار : بهنام احمدي *
7420/ 5054