۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82797963
T T
۰ نفر

دستگيري شكارچيان آهو در جوين

۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82797963
دستگيري شكارچيان آهو در جوين

سبزوار- ايرنا- رئيس حفاظت محيط زيست جوين گفت: صبح امروز با تلاش نيروهاي يگان حفاظت اين اداره 2 متخلف شكار و صيد آهو در اين شهرستان دستگير شدند.

محمدحسين شم آبادي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي گزارش دوستداران طبيعت مبني بر تعقيب 2 راس آهو به وسيله سه دستگاه موتورسيكلت در مناطق آزاد شهرستان جوين، يگان حفاظت محيط زيست به محل اعزام شد.
وي گفت: افراد متخلف در جريان تعقيب و گريز بازداشت شدند و در بازرسي از آنها لاشه يك راس آهوي ماده كشف و ضبط شد. مطابق مصوبه شماره 380 شوراي عالي محيط زيست فرد متخلف به پرداخت 100 ميليون ريال براي جبران خسارت وارده به محيط زيست محكوم مي شود كه بايد به حساب خزانه واريز كند.
منطقه شكار ممنوع شهرستان جوين معروف به جوين شمالي با مساحت حدود 13 هزار هكتار بخشي از منطقه حفاظت شده ريوند است كه از نظر برخورداري از سيماي طبيعي كوهستان، دشت و تپه ماهور از زيستگاههاي ارزشمند در استان خراسان رضوي به شمار مي‌ روند.
در منطقه 75 هزار و 180 هكتاري ريوند حدود 235 گونه مختلف گياهي، 30 گونه پرنده و 10گونه پستاندار وحشي شناسايي شده است. اين منطقه گونه‌ هاي جانوري و گياهي ارزشمند همچون آهو، كل و بز، قوچ و ميش، پلنگ، گرگ و كفتار، كبك، تيهو، هوبره، بالابان و درختان و انواع پرندگان شكاري همچون شاهين، عقاب طلايي و سارگپه را در خود جاي داده است.
نقاب مركز شهرستان جوين در فاصله 320 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حميد دلاوري هروي **انتشار: حسين كريم زاده
8145/7495/1858