۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82798046
T T
۰ نفر
تدوين 80 ترجمه جديد قرآن كريم در دوران انقلاب اسلامي

قم - ايرنا - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دوران انقلاب اسلامي زمان شكوه ترجمه قرآن كريم است و با تلاش محققان قرآن پژوه، 80 ترجمه جديد در اين دوران تدوين شد.

به گزارش ايرنا، عبدالهادي فقهي زاده روز سه شنبه در ديدار با آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد، در قم افزود: علاوه بر تحول ايجاد شده در حوزه ترجمه و چاپ قرآن كريم، امروز بيش از 2 هزار موسسه مردمي در زمينه هاي قرآني فعاليت مي كنند كه از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
وي بيان كرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با برگزاري مسابقات بزرگ قرآني در سطح كشور و جهان، به دنبال ترويج آموزه هاي قرآني در ميان افراد جامعه است.
وي ادامه داد: اين معاونت با حمايت و هدايت فعاليت هاي قرآني و اعطاي مجوز به موسسه هاي قرآني، سياست هاي خود را دنبال مي كند.
معاون وزير ارشاد گفت: برگزاري جشنواره سراسري آواها و نغمات قرآني، ترويج روخواني و روانخواني قرآن كريم، حفظ و تفسير قرآن كريم، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه و همچنين آموزش مربيان قرآني مدارس و مساجد از جمله فعاليت هاي معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مسير اعتلاي ارزش هاي ديني در جامعه است.
وي با اشاره به چاپ قرآن به خط فارسي در كشور، بيان كرد: هياتي متشكل از كارشناسان علوم قرآني در ايران در حال تدوين رسم الخط فارسي براي چاپ قرآن كريم هستند تا خواندن اين كتاب آسماني براي هموطنان آسان تر شود.
وي همچنين با اشاره به لزوم بهره گيري از آثار آيت الله سبحاني در ترويج مفاهيم قرآن و عترت، بيان كرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي علاقه مند است خلاصه آثار اين مرجع تقليد و استاد برجسته قرآن را در حوزه تفسير موضوعي، تدوين و به زبان هاي زنده دنيا ترجمه كند.
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز در سفر به قم با آيات جعفر سبحاني و عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد ديدار و گفت و گو كرد، ديدار از موسسه قرآني ترجمان وحي و حضور در دانشگاه قرآن و حديث از ديگر برنامه هاي وي در قم بود.
7405/ 1175 خبرنگار: سيد محمد ابراهيم جنابان ** انتشار: رضا عليمحمدي