لاریجانی: گسترش روابط پارلمانی میان ایران و گینه بیسائو به ارتقاء سطح روابط كمك می كند

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی ایران توسعه روابط با كشورهای آفریقایی است و گسترش روابط پارلمانی میان ایران و گینه بیسائو به ارتقاء سطح روابط دو كشور كمك می كند.

به گزارش ایرنا علی لاریجانی این مطلب را امروز-یكشنبه- در دیدار «سیریانا كاسما» رئیس مجلس گینه بیسائو و هیأت پارلمانی این كشور بیان كرد و افزود: از اینكه در سیزدهمین كنفرانس مجالس كشورهای عضو سازمان همكاری های اسلامی شركت داشتید، تشكر می كنیم و امیدواریم كه سفر شما به ارتقاء سطح روابط در حوزه های اقتصادی و تجاری منجر شود.
«سیریانا كاسما» رئیس مجلس گینه بیسائو نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به ایران، گفت: اولین بار كه شما را در سن پطرزبورگ ملاقات كردم متوجه شخصیت تاثیرگذار شما شدم و اینكه شما می توانید به گسترش سطح روابط میان دو كشور كمك كنید.
وی درخصوص هدف از سفرش به ایران اظهار داشت: علاوه بر اینكه قصد شركت در اجلاس را به منظور گسترش همكاری ها با كشورهای اسلامی داشتم، به منظور اعلام آمادگی كشور خود برای توسعه همكاری اقتصادی و پارلمانی با ایران، به همراه هیاتی از پارلمان به این كشورسفر كردیم.
رئیس مجلس گینه بیسائو تصریح كرد: امیدواریم كه ایران درآینده با ما روابط نزدیكتری داشته و با شناسایی زمینه های تجاری، همكاری های اقتصادی گسترده تری را شاهد باشیم.
به گزارش خانه ملت، «سیریانا كاسما» رئیس مجلس گینه بیسائو به همراه هیأت پارلمانی این كشور در نشست علنی امروز یكشنبه اول بهمن مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
سیام**3070**1449**تنظیم كننده: داود نخ كوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر كاردان راد