۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82804205
T T
۰ نفر
اكتشاف پهنه معدنی جنوب آذربایجان غربی توسط ایمیدرو پایان یافت

ارومیه - ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اكتشاف و شناسایی پهنه معدنی جنوب استان به میزان پنج هزار و 200 كیلومتر مربع پایان یافته و این منطقه آماده سرمایه گذاری است.

جعفرصادق اسكندری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش بینی ها معادن قابل توجهی در این منطقه وجود دارد و ظرفیت خوبی در حوزه تیتان، طلا، آهن و دیگر مواد معدنی فلزی در این منطقه شناسایی شده است.
وی ادامه داد: از پهنه پنج هزار و 200 كیلومتر مربعی این منطقه 250 كیلومتر مربع در اختیار ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) و دیگر مناطق معدنی جنوب استان نیز با انجام مزایده در اختیار دیگر سرمایه گذاران متقاضی قرار می گیرد.
وی اظهار امیدواری كرد كه با دریافت نتایج اكتشاف این منطقه و سرمایه گذاری روی آنها زمینه توسعه بیش از پیش بخش معدن استان فراهم شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینكه ظرفیت پهنه اكتشافی شمال استان نیز به مساحت 2 هزار و 500 كیلومتر مربع توسط شركت سرمایه‌گذاری غدیر مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: در این منطقه نیز ظرفیت های خوبی كشف شده كه در آینده نزدیك عملیات راه اندازی معادن در آنها به اجرا در می آید.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی، رتبه سوم كشوری را به خود اختصاص داده و 52 نوع از 68 ماده معدنی شناسایی شده در كشور در این استان شناسایی شده كه 20 نوع آن در مرحله اكتشاف و 31 نوع در مرحله بهره برداری است.
طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلی متال ها از با ارزش ترین ذخایر معدنی شناسایی شده در آذربایجان غربی به شمار می رود.
واحد معدنی طلای 'زرشوران ' تكاب به عنوان بزرگترین معدن طلای خاورمیانه با ظرفیت تولید 6 تن طلا در سال و طلای 'آق دره' این شهرستان فرصتی را ایجاد كرده است تا حلقه های اول تولید این محصول گرانبها در جنوب استان شكل گیرد.
بر اساس اعلام كارشناسان 2 پهنه معدنی مستعد به مساحت هفت هزار و 200 كیلو مترمربع در شمال و جنوب آذربایجان غربی وجود دارد.
محدوده های این پهنه ها بر اساس ساختار زمین شناسی و امكان وجود كانی زایی از نوع فلزی و غیرفلزی شامل سنگ آهن، كرومیت، مس، منگنز و طلا تعیین شده و تاكنون كانی زایی كرومیت، مس و آهن در این محدوده ها تشخیص داده شده است.
6009/3072
** خبر: یوسف رحیمی ** انتشار: علیرضا فولادی
۰ نفر