۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82805588
T T
۰ نفر
اكران 14 فيلم همزمان با جشنواره فيلم فجر در زاهدان

زاهدان- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: 14 فيلم راه يافته به بخش مسابقه سي و ششمين جشنواره فيلم فجر همزمان با تهران از 13 تا 22 بهمن هر كدام در سه نوبت در 2 سالن سينما اشراق و هلال زاهدان اكران مي شود.

به گزارش ايرنا حسين مسگراني روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنين بر اساس برنامه ريزي چهار فيلم كودكان و نوجوانان نيز به صورت همزمان با ديگر فيلم ها صبح ها در 2 سالن سينمايي زاهدان اكران خواهد شد.
وي افزود: مراسم افتتاحيه نمايش فيلم فجر در زاهدان 13 بهمن و مراسم پاياني اين جشنواره نيز 22 بهمن همراه با جمع بندي نظرسنجي مردمي در رابطه با فيلم هاي اكراني برگزار مي شود.
وي سطح و تنوع فيلم هاي اكراني امسال جشنواره فيلم فجر را متوسط رو به بالا ارزيابي كرد و گفت: دفاع مقدس، داعش، مسائل خانوادگي و طنز از جمله محورهاي مورد نظر فيلم هاي توليدي براي جشنواره فيلم فجر امسال است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان افزود: قيمت بليط براي هر نفر 50 هزار ريال تعيين شده است و بر اساس برنامه ريزي براي گروههاي مختلف از جمله دانشجويان، خانواده شهدا و ايثارگران و اصحاب فرهنگ و هنر تخفيفات ويژه اعمال مي شود.
مسگراني اظهار داشت: تلاش داريم فيلم سينمايي شعله ور كه به كارگرداني حميد نعمت الله و حمايت بنياد فاراني در منطقه سيستان توليد شده در مراسم افتتاحيه يا اختتاميه فيلم فجر در زاهدان به روي پرده سينما برود.
وي با تاكيد بر حركت در مسير معرفي چهره واقعي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: بنياد فارابي از فيلم هايي كه در اين استان توليد شود حمايت ويژه مي كند و مجوز توليد چهار فيلم سينمايي در اين نقطه از ايران اسلامي صادر شده و در حال ساخت است.
وي افزايش مخاطب سينما، فراهم سازي فضاي فيلم سازي و ارتقاي سالن هاي سينما را از مهمترين دستاوردهاي اكران فيلم فجر در زاهدان عنوان كرد و گفت: هم اكنون 2 سينماي ثابت در زاهدان، يك سينماي ثابت در زابل و يك سينماي ثابت در چابهار وجود دارد و 2 سينماي سيار با دستگاه مجهز نيز در زهك و ايرانشهر فعاليت مي كند و تلاش داريم در شهرستان هاي نيكشهر، خاش، سراوان، سرباز و كنارك نيز سينماي سيار فعال شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: نشست استاني جشنواره شعر فجر، جشن هاي پيروزي انقلاب اسلامي، نمايشگاه هاي كتاب و هنرهاي تجسمي، نشست هاي شعر انقلاب، اجراي نمايش هاي خياباني، برپايي موسيقي و سرودهاي انقلابي از شاخص ترين برنامه هاي فرهنگي و هنري ويژه دهه فجر در استان است.
مسگراني افزود: حدود 81 عنوان برنامه فرهنگي و هنري توسط ادارات در شهرستان هاي سيستان و بلوچستان پيشنهاد شده و به نظر مي رسد اين آمار به 200 عنوان برنامه نيز افزايش يابد.
به گزارش ايرنا تعدادي از فيلم هاي فجر به صورت همزمان با تهران از 13 تا 22 بهمن در زاهدان اكران مي شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشاردهنده: حيدر سراياني