۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82805787
T T
۰ نفر
يك مسوول : اقدامات پدافندي در حوزه آب استان مورد توجه جدي قرار گيرد

يزد - ايرنا - مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد گفت: ضروري است اقدامات پدافندي و حفاظتي در منابع آب اين استان بيشتر مورد توجه جدي قرار گيرد.

به گزارش روز سه شنبه، روابط عمومي استانداري يزد، محمدصادق طهماسبي در همايش و كارگاه آموزشي برنامه ايمني آب استان، افزود: نقش آب در طراوت ،شادابي و سلامت جوامع بشري نقش بسيار پراهميتي است و قدر و ارزش آب در زندگي كويرنشينان به عنوان پايه گذاران تمدن صلح جوي كاريزي در توسعه فعاليت هاي آنها از ديرباز محترم بود.
وي ادامه داد: ايرانيان همواره در طول تاريخ با ارج نهادن به اين مايه حيات بخش، آب را به عنوان گوهره سلامت و بهداشت و حفظ آن را جزو وظايف انساني و ديني خود مي دانسته اند كه استحصال آب به وسيله سازه بومي قنات و رصد و پايش روزانه آب استحصالي به وسيله يك ارگانيسيم زنده (به عنوان مثال ماهي) از ابتكار ايرانيان بوده است.
طهماسبي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز از اين دانش به صورت پيشرفته تر و استفاده هم زمان از سنسور هاي تابشي و پايش لحظه اي حيات ارگانيسم زنده در كنار واحدهاي آزمايشگاهي و گندزدايي پيشرفته به صورت روزانه استفاده مي شود.
وي افزود: شايسته است از تلاش هاي شبانه روزي شركت هاي آب منطقه اي، آب و فاضلاب شهري و روستايي و مديريت مركز بهداشت يزد كه مراقبت و مواظبت از آب آشاميدني مردم را برعهده دارند، تشكر شود.
بررسي تهديدات منابع آب استان، شناسايي خطرات و رويدادهاي مخاطره آميز در حوزه آب ، برنامه پايش اقدام هاي كنترلي و اعتبار سنجي برنامه ايمني آب از جمله موضوعات مطرح شده در اين همايش و كارگاه آموزشي يك روزه بود.
2088/ 2047/ خبرنگار: كبري دانشي انتشار: عباسقلي اشكورجيري