به گزارش ایرنا، این تارنما روز شنبه افزود:شركت توییتر اخیرا با ارایه اسنادی به كنگره، مدعی شده است كه ربات های توییتر روسی، توییت های ترامپ در ماه های پایانی انتخابات سال 2016 ایالات متحده را تقریبا نیم میلیون بار به اشتراك گذاشته اند به گونه ای كه بیش از 4 درصد این رقم به بازه زمانی 1سپتامبر تا 15 نوامبر(11 شهریورتا 25 آبان 95)تعلق دارد.این در حالی است كه توییت های هیلاری كلینتون تنها 50هزار بار توسط ربات های روسی بازنشر شده اند.
علاوه براین، اسناد مذكور نشان می دهد كه این حساب های كاربری خودكار در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، چگونه موجب بروز و تهییج اختلاف نظر شدند . پیش از این كنگره چگونگی دستكاری نرم افزارهایی مانند توییتر، فیس بوك و یوتیوب را مورد بررسی قرار داده بود. شركت توییتر در واكنش به سوالات طرح شده درجریان دادرسی 31 اكتبر(10 آبان) در رابطه با نفوذ روسیه در سیستم عامل شبكه های اجتماعی، این اسناد را به تازگی ارایه كرده است.
این تارنما به نقل از توییتر ادامه داد:این حساب های ناشناس روسی مسئولیت 48 تا 73 درصد از ری توییت های سازمان افشاگر ویكی لیكس را نیز بر عهده دارند. در جریان این كمپین، ویكی لیكس ایمیل هایی را از سرورهای هك شده حزب دمكرات منتشر كرد.
دراین گزارش، توییتر اعلام كرده است كه حدود 2.12 میلیون توییت خودكار و مرتبط با انتخابات از حسابهای مرتبط با روسیه شناسایی شده است كه طی هفت روز اول ارسال، مجموعا حدود 455میلیون بار مورد بازدید قرار گرفته اند.رقمی كه در مقایسه با گزارشات پیشین توییتر بصورت قابل توجهی افزایش یافته است.
علاوه براین براساس اظهارات توییتر،حسابهای مرتبط با آژانس تحقیقاتی تحت حمایت دولت روسیه(IRA)نشانگر غیرخودكار بودن فعالیت این حساب های كاربری است. فعالیت هایی كه از جمله آن ها می توان به تلاش برای دسترسی به روزنامه نگاران و افراد برجسته از طریق گزینه 'ذكر' اشاره كرد.
توییتر مدعی است برخی ازاین حساب ها خود رااعضای سازمان های فعال، آمریكایی های مشغول به كار سیاسی و یا رسانه ای معرفی كرده اند. پیش از این نیز بلومبرگ گزارش كرده بود كه IRA با جعل ده ها حساب توییتر، آن ها را منابع خبری محلی آمریكا معرفی و موجب جذب بیش از نیم میلیون دنبال كننده شده است.
شركت توییتر طی ماه های اخیر تغییراتی را برای مقابله با چنین دستكاری هایی اعمال كرده است كه از جمله آن ها می توان به ممنوعیت حساب های رسانه های دولتی روسیه از خرید تبلیغات و تاسیس واحدی موسوم به 'واحد شفافیت' به منظور بررسی اطلاعات كمپین های سیاسی؛هویت سازمان مالی تامین كننده و اهداف تبلیغاتی كمپین مورد نظر،اشاره كرد.
شركت فیس بوك با اشاره به دادرسی برگزار شده در اوایل هفته جاری، در پاسخی كتبی مدعی شد، به نظر می آید بین تبلیغات و محتوای تبلیغ شده توسط حامیان كرملین و كمپین انتخاباتی ریاست جمهوری ترامپ'تداخلی جزیی'به وجود آمده است. به اعتقاد مقامات فیسبوك، این شركت برای اظهار نظر در مورد اثبات یا رد ادعاهای توطیه احتمالی روسیه و كمپین انتخاباتی ترامپ از صلاحیت كافی برخوردار نیست.
اروپام**3991**1590
توییتر اعلام كرد
ربات های روسی 470 هزار بار توییت های ترامپ را بازنشر كرده اند
۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳
کد خبر:
82809565
تهران - ایرنا - تارنمای بلومبرگ با اشاره به اسنادی كه اخیرا توسط شركت توییتر در رابطه با دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده ارایه شده است، نوشت:توییت های ترامپ در ماه های پایانی انتخابات سال 2016حدود نیم میلیون بار توسط ربات های روسی بازنشر شده اند.