به گزارش ایرنا، شراره زارعان روز یكشنبه در شورای هماهنگی امور سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری تاكید كرد: با راه اندازی این سامانه به 2 هزار و 100 فرآیند مربوط به سرمایه گذاری در سطح ملی و استانی پاسخ داده می شود.
وی افزود: هم اینك روند طولانی پاسخ به استعلام های مربوط به سرمایه گذاری مشكلاتی را در این حوزه به وجود آورده است.
زارعان تصریح كرد: به همین منظور سامانه دادور اصلاح فرآیند های پاسخ دهی به استعلام ها را شفاف سازی كرده است.
وی یادآور شد: در مرحله نخست سامانه دادور لیست نمایندگان دستگاه های اجرایی صادر كننده به امور اقتصادی و دارایی معرفی می شوند.
مدیركل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار كرد: مجری سامانه دادور در استان ها وزارت اقتصاد و دارایی و ناظر آن دفاتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هاست.
وی گفت: شكایات مربوط به این سامانه نیز در مدت تعیین شده بررسی و نتیجه مورد نظر به موقع اعلام خواهد شد.
زارعان تاكید كرد: تبدیل به پیشخوان رسمی صدور مجوزها، هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مرتبط با سرمایه گذاری، پیگیری شكایات متقاضیان كسب و كار، برقراری امكان ارتباط با متقاضیان از مهمترین اهداف راه اندازی سامانه دادور محسوب می شود.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 12 بسته سرمایه گذاری استاندارد در استان تهیه و آماده ارائه است.
تهمتن عبداللهی اظهار كرد: البته چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بسیار بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دارد.
وی یادآور شد: به همین منظور می توان نسبت به تهیه و ارائه بسته های سرمایه گذاری جدید در بخش های مختلف توسعه ای استان اقدام كرد.
مركز ملی پالایش محیط كسب و كار كشور چهار سامانه شامل مجوزهای كسب و كار (سام)، دریافت، انعكاس پیگیری و رسیدگی به شكایات متقاضیان كسب و كار (دادور)، پایگاه اطلاع رسانی و نقشه ملی استعلامات كشور (نما) و مركز فوریت های محیبط كسب و كار كشور (یاور) دارد.
سامانه دادور نخستین گام مركز ملی پالایش محیط كسب و كار كشور محسوب می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهكردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
شهركرد- ایرنا- مدیركل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه دادور از زیرمجموعه های مركز ملی پالایش محیط كسب و كار بزودی در این استان راه اندازی خواهد شد.