شاخص اهداي خون چابهار در حد پاييني است/به شدت نيازمند خون هستيم

چابهار- ايرنا - مديركل انتقال خون سيستان و بلوچستان گفت: شاخص اهداي خون در چابهار در حد پاييني است و بيماران اين شهرستان به شدت نيازمند خون هستند.

سهيلا خسروي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در چابهار اظهار داشت: پايگاه انتقال خون در چابهار از ابتداي امسال تاكنون پنج هزار و 25 واحد خون گرفته كه نسبت به جمعيت اين شهرستان در حد پاييني است.
وي با بيان اينكه شاخص اهداي خون به ازاي هر هزار نفر جمعيت در كشور 27 در هزار است، خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون 15 هزار و 789 واحد خون و فرآورده هاي خوني در چابهار مصرف شده است.
وي ادامه داد: براي جبران كمبود خون در چابهار مجبور هستيم خون مورد نياز را از ساير نقاط سيستان و بلوچستان و يا كشور دريافت كنيم.
وي از شهروندان چابهار خواست نسبت به اهداي خون به پايگاه هاي انتقال خون مراجعه كنند تا با اين كار علاوه بر نجات جان بيماران از اجر و ثواب اخروي نيز بهره مند شوند.
مديركل انتقال خون سيستان و بلوچستان گفت: بيش از 500 بيمار تالاسمي و بيماران تصادفي در چابهار نيازمند خون هستند.
خسروي افزود: بسياري از بيماران نيازمند به خون در بيمارستان ها چشم انتظار ياري مردم براي اهداي خون هستند.
به گزارش ايرنا روزانه افزون بر 330 واحد خون و فرآورده هاي خوني در سيستان و بلوچستان براي سه هزار بيمار تالاسمي، افزون بر 700 بيمار داراي اختلال نادر خون ريزي دهنده، بيماران دياليزي، حوادث و سوانح و غيره در اين استان مورد نياز است.
3043**3213 خبرنگار: رستم كريمي **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan