۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82812218
T T
۰ نفر

نخست وزير هند به فلسطين مي رود

۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82812218
نخست وزير هند به فلسطين مي رود

تهران - ايرنا - خبرگزاري آسوشيتدپرس امروز به نقل از يكي از مشاوران رئيس تشكيلات خودگردان خبر از 'سفر تاريخي' آتي نخست وزير هند به كرانه باختري داد.

مجدي خلدي در مصاحبه با راديو صداي فلسطين گفت كه نارندرا مودي نخستين رئيس دولت هند است كه 10 فوريه (21 بهمن) به سرزمين هاي فلسطيني و رام الله سفر مي كند. به نوشته آسوشيتدپرس، در سال هاي اخير روابط دهلي نو ( يكي از اعضاي كليدي جنبش عدم تعهد) با تل آويو گرم شده و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل (رژيم اشغالگر قدس)نيز چند هفته پيش سفري شش روزه به هند انجام داد و به گرمي از او استقبال شد.
به گزارش ايرنا، سفر اخير نتانياهو به هند با واكنش منفي گروه ها و افراد شناخته شده اين كشور روبه رو شد و تظاهرات متعدد و ادامه داري عليه وي در شهرهاي مختلف هند برگزار گرديد.
به گفته مخالفان اين سفر، مهاتما گاندي نخستين كسي بود كه با سياست هاي توسعه طلبانه و ايدئولوژي رژيم صهيونيستي تا آخرين نفس مخالفت كرد و اكنون جانشينانش به ميراث تاريخي وي در حمايت از مردم فلسطين خيانت مي كنند.
هند در آوريل سال 2017 يك پيمان امنيتي بزرگ با رژيم صهيونيستي امضا كرد.
اين كشور بزرگترين وارد كننده سلاح هاي اسرائيلي است و در سال هاي اخير به خريد سلاح، موشك و هواپيماهاي بدون سرنشين از اين رژيم اقدام كرده است.
اروپام**3092**1663**انتشار دهنده: خسرو حسيني
۰ نفر