۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82812856
T T
۰ نفر

تعطیلی مدارس چند استان در روز سه شنبه

۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82812856
تعطیلی مدارس چند استان در روز سه شنبه

استانها - ایرنا - پس از پیش بینی هواشناسی مبنی بر كاهش دما و یخبندان در برخی نقاط كشور، اداره كل آموزش و پرورش مراكز چند استان مدارس برخی مقاطع تحصیلی این مناطق را برای فردا /سه شنبه/ تعطیل اعلام كرد.

براساس این گزارش، آموزش و پرورش استان مازندران در آخرین اطلاعیه خود اعلام كرد كه برخی مدارس مناطق مركزی و شرق استان فردا /سه شنبه/ تعطیل است .
برف و سرما كه از شامگاه شنبه آغاز شد تاكنون برخی از مدارس استان بخصوص در مناطق كوهستانی و بالا دست را برای سومین روز متوالی تعطیل كرد .
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، طی هماهنگی های به عمل آمده با مدیریت بحران استانداری مازندران، مدارس شهرستان ها و مناطق ذیل در روز سه شنبه 10 بهمن 96 به دلیل سرمای زیاد، یخبندان و لغزندگی معابر و همچنین امكان عدم حضور دانش آموزان در كلاس درس ، تعطیل است .
بر این اساس ، مدارس سوادكوه ، سوادكوه شمالی ، منطقه پی رجه نكا ، كلیجانرستاق ناحیه 2 ساری ، امامزاده عبدا... آمل ، بابلكنار ، بندپی شرقی ، بندپی غربی ، كلاردشت ، چمستان و كجور در مقطع ابتدایی و در 2 نوبت صبح و عصر تعطیل است .
همچنین آموزش و پرورش مازندران اعلام كرد مدارس هزارجریب نكا ، چهاردانگه ، دودانگه ، یانه سر بهشهر ، لاریجان و هزارجریب گلوگاه در تمامی مقاطع تحصیلی در هر 2 نوبت تعطیل است .
علاوه بر این تمامی مدارس روستایی مرزن آباد چالوس برای فردا در تمامی نوبت و تمامی مدارس استثنایی شهرها و مناطق یاد شده نیز تعطیل اعلام شد .
هواشناسی مازندران اعلام كرد امشب مردم استان سردترین شب سال جاری را تجربه خواهند كرد و دما در برخی مناطق كوهستانی به 20 درجه زیر صفر می رسد .
همچنین پیش بینی شد كه در مناطق جلگه ای و شهرستان های استان دمای هوا به طور میانگین به منفی 5 درجه خواهد رسید .

** پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی استان البرز روز سه شنبه تعطیل شد
مهدكودك ها، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی نوبت صبح و عصر استان البرز به دلیل سرما و یخبندان از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در روز سه شنبه تعطیل اعلام شد.
مهدی مهرور مدیركل مدیریت بحران استانداری البرز عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، خاطرنشان كرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا و یخبندان این تصمیم از شورای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اتخاذ شده است.
به دنبال بارش برف سنگین كه از روز شنبه در سراسر استان البرز آغاز شد و سرمای شدید مدارس استان البرز برای سومین روز متوالی برای تامین سلامت دانش آموزان تعطیل اعلام می شود.
منصور رحمانیان مدیركل هواشناسی استان نیز گفت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاكی از استقرار جوی كم و بیش پایدار در منطقه البرز مركزی است.
وی ادامه داد: این وضعیت با توجه به حجم برف روی زمین كاهش دمای كمینه و یخبندان فراگیر و استانی تا چهارشنبه هفته جاری پیش بینی می شود.
این مسئول هوای امروز البرز را صاف تا نیمه ابری، كاهش دمای كمینه و یخبندان فراگیر استانی، فردا سه شنبه راقسمتی تا نیمه ابری، عصر بعضی نقاط استان احتمال بارش خفیف برف و باران، یخبندان فراگیر و وزش باد اعلام كرد.
وی خاطر نشان كرد: آسمان البرز پس فردا /چهارشنبه/ صاف تا كمی ابری، یخبندان فراگیرخواهد داشت.
مدیر كل هواشناسی البرز با بیان اینكه دمای هوای البرز امروز در كمترین و بیشترین دما بین 3- تا 11- بود اظهار داشت: دمای هوا فردا سه شنبه بین1- تا 10- و پس فردا 3- تا 11- پیش بینی می شود.

** مدارس استان گلستان روز سه شنبه تعطیل است
مدیر كل آموزش و پرورش گلستان گفت كه با توجه به ادامه سرمای شدید و احتمال یخبندان معابر و آسیب دیدن دانش آموزان فردا /سه شنبه/ تمامی مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی و 2 نوبت صبح و عصر تعطیل است.
محمدرضا وطنی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با توجه اعلام سازمان هواشناسی و استمرار سرما و احتمال یخ زدگی سطح خیابان ها تصمیم به تعطیلی مدارس گرفته شد.
وی؛ این تعطیلی را شامل همه مدارس شهری و روستایی استان بیان كرد.
مدارس مناطق كوهستانی وصعب العبور استان گلستان و برخی شهرها و روستاها به دلیل بارش برف و باران و كاهش شدید دما روز یكشنبه و دوشنبه نیز تعطیل بود.
حدود 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در مدارس استان گلستان تحصیل می كنند.
موج سرمای شدید از روز شنبه وارد استان گلستان شده و بارش برف ناشی از آن در مناطق كوهستانی و برخی شهرها و روستاها به صورت پراكنده ادامه دارد.

**مدارس ابتدایی، استثنایی و پیش دبستانی های استان قزوین تعطیل اعلام شد
مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:كلیه مدارس ابتدایی، استثنایی و مراكز پیش دبستانی استان در نوبت صبح فردا سه شنبه به علت سرما و یخبندان تعطیل است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان قزوین سالار قاسمی افزود:مدارس سایر مقاطع تحصیلی استان در روز دوشنبه دایر هستند.
امروز و دیروز به علت بارش برف و سرمای هوا تمام مدارس استان در كلیه مقاطع تحصیلی در هر دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل بودند.
استان قزوین دارای230هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
** رئیس اداره روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: به دلیل سرما و بارش برف، لغزندگی معابر، مدارس پیش دبستانی، استثنایی، ابتدایی و متوسطه اول شهرستان بجنورد در نوبت صبح تعطیل است.
در شهرستان مانه و سملقان نیز تمامی مدارس پیش دبستانی، استثنائی و ابتدائی در نوبت صبح تعطیل است و مدارس متوسطه اول و دوم با یك ساعت تاخیر شروع به كار خواهد كرد.
در شهرستان راز و جرگلان نیز مدارس در تمام مقاطع تحصیلی ساعت 9 شروع شروع به كار می كنند.
كمینه دمای هوا در24 ساعت گذشته در شهر بجنورد 10 درجه سانتیگراد زیرصفر بود.
/1596 /1772
۰ نفر