۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82813669
T T
۰ نفر

بهره برداري از 128 طرح در گناباد طي دهه فجر

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82813669
بهره برداري از 128 طرح در گناباد طي دهه فجر

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: 128 طرح با هزينه 485 ميليارد ريال طي دهه فجر در بخشهاي مختلف اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا، محمد علي نبي پور روز سه شنبه در نشست خبري افزود: اين طرحها در حوزه هاي عمراني، فرهنگي و هنري، صنعت و معدن، خدمات شهري و توليدي اجرا شده اند.
وي اظهار كرد: از اين تعداد هفت طرح كوچك و متوسط صنعتي با هزينه 45 ميليارد ريال و اشتغال مستقيم براي 60 نفر اجرا شده كه هشت ميليارد ريال از هزينه آن از محل تسهيلات مشاغل خانگي تامين شده است.
وي مراحل چهارم و پنجم آبرساني به روستاهاي گيسور و نوده پشنگ با 85 درصد از تسهيلات دولتي و 15 درصد خودياري مردم در مجموع با هزينه 46 ميليارد ريال را از ديگر طرحهاي آماده بهره برداري براي دهه فجر در گناباد ذكر كرد.
فرماندار گناباد با اشاره به اجراي طرح گازرساني به 21 روستاي گناباد گفت: از اين تعداد گازرساني به هفت روستا طي دهه فجر به بهره برداري مي رسد و گازرساني به شرق بخش كاخك گناباد هم در آينده نزديك آغاز خواهد شد.
وي افزود: بهره برداري از 20 طرح لوله گذاري آبياري نوين كشاورزي با مشاركت مردم از ديگر طرحهاي مزبور است كه 18 ميليارد ريال از هزينه آن توسط دولت و چهار ميليارد ريال آن از طريق خودياري مردم تامين شده است.
وي اظهار كرد: براي بهبود شبكه آبرساني شهري در گناباد از ابتداي امسال تاكنون بيش از 100 ميليارد ريال طرح تعريف شده كه در اين راستا احداث مخزن ذخيره 10 هزار مترمكعبي و اصلاح 43 كيلومتر خط انتقال آب همزمان با دهه فجر آغاز مي شود.
نبي پور گفت: در بخش توسعه روستايي به عنوان يكي از رويكردهاي مهم دولت تدبير و اميد، اقدامات خوبي در گناباد انجام شده كه از جمله آنها گازرساني به 21 روستا با هزينه بيش از 22 ميليارد ريال، نوسازي و تكميل مجتمع هاي آبرساني روستايي با هزينه 120 ميليارد ريال و همچنين 18 هزار متر آسفالت معابر روستايي طي سه سال گذشته است.
وي افزود: دولت تدبير و اميد در چهار سال گذشته بيش از يك هزار ميليارد ريال در قالب طرح تحول نظام سلامت و بهبود شاخص هاي بهداشتي و درماني در حوزه دانشگاه علوم پزشكي گناباد هزينه كرده است.
وي اظهار كرد: از ابتداي امسال 288 ميليارد ريال تسهيلات طرح رونق توليد به 26 واحد توليدي گناباد پرداخت شده در حالي كه سال گذشته بيش از 190 ميليارد ريال به 22 واحد پرداخت شده بود.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
2095 / 6053