۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82817719
T T
۰ نفر

یادگیری الكترونیكی، راهكاری برای بهبود یادگیری

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82817719
یادگیری الكترونیكی، راهكاری برای بهبود یادگیری

تهران- ایرنا- رئیس مركز یادگیری الكترونیكی دانشگاه تهران گفت: با آموزش الكترونیكی و پیشرفت‌های فناوری می‌توان یادگیری را بهبود بخشید.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی مركز یادگیری الكترونیكی دانشگاه تهران، رئیس مركز یادگیری الكترونیكی این دانشگاه در مورد آموزش الكترونیكی گفت:‌ یادگیری الكترونیكی بر مبنای فناوری و ساختن شبكه‌های تعاملی شكل می‌گیرد؛ در واقع در یادگیری الكترونیكی بین سیستم، محتوا و كاربران ارتباط و تعامل برقرار می‌شود و بر مبنای فناوری تئوری های یادگیری سازاگرا و اجتماعی یادگیری صورت می‌گیرد.
سید امید فاطمی افزود: به عنوان مثال یادگیری حاصل از یك لوح فشرده یادگیری الكترونیكی نیست؛ بلكه باید ارتباط و تعامل شكل گیرد تا آموزش انجام شود.
دبیر علمی دوازدهمین كنفرانس یادگیری و یاددهی الكترونیكی ایران گفت: با توجه به این تعریف كه در یادگیری الكترونیكی با افزایش تعامل بین كاربران، سامانه و محتوا بر اساس ارتباطات فضای مجازی یادگیری شكل می گیرد، نقش اصلی در زیرساخت وجود شبكه ارتباطی و اینترنت است كه در حال حاضر در كشور ما وجود دارد و از این نظر زیرساخت خوبی داریم.
وی اضافه كرد: آموزش الكترونیكی به زیرساخت‌های گسترده‌تر دیگری مانند زیرساخت های تولید محتوا و زیر ساخت های فرهنگی و ترویجی برای شناخت این روش نیز نیاز دارد.
عضو هیأت مدیره انجمن علمی یادگیری الكترونیكی یادآور شد: باید علاوه بر تقویت زیرساخت ارتباطی در این زمینه ها نیز خود را تقویت كنیم؛ بنابراین نمی‌توانیم بگوییم در حال حاضر همه چیز به صورت ایده‌آل شكل گرفته است.
وی در خصوص تفاوت‌های آموزش مجازی با آموزش الكترونیكی، خاطرنشان كرد: آموزش مجازی یا كلاس مجازی زنده كه در آن یادگیرندگان و یاددهنده همزمان از طریق اینترنت تعامل زنده صوتی، تصویری و تعامل دارند صرفا مساله بعد مكان را نسبت به روش حضوری برای دانشجو و استادان برطرف كرده است. می توان گفت از بسیاری مزایای آموزش چهره به چهره بی بهره است و مشكلاتی از قبیل سختی تعامل از دور و قطع و وصل شدن اینترنت نیز دارد. این امر با یادگیری الكترونیكی كه یادگیری دانشجو محور شكل می گیرد متفاوت است.
دبیر علمی كنفرانس دوازدهم با بیان اینكه یكی از اقدامات مهم برای فرهنگ سازی و توسعه درك صحیح از یادگیری الكترونیكی كنفرانس های سالانه یادگیری و یاددهی الكترونیكی است كه انجمن علمی یادگیری الكترونیكی دنبال می كند و امسال توسط دانشگاه تهران برگزار می شود. در این كنفرانس علاوه بر توجه به مسئله آموزش و فرهنگسازی از طریق برگزاری كارگاه های آموزشی، جشنواره و سخنرانی و علاوه بر توجه به مسائل پژوهشی از طریق ارائه یافته های علمی پژوهشگران در مقالات علمی به مسائل فناوری و كسب و كار از طریق برگزاری رویداد استارتاپی نیز توجه شده است.
علاقمندان برای كسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت https://icelet2018.ut.ac.irو كانال @icelet2018 مراجعه كنند.
علمی**9157
تنظیم: منصوره شوشتری**انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر