داستان بهترين نوع پاسخ ‌گويي به پرسش‌ هاي كودكان و نوجوانان است

بندرعباس - ايرنا - نويسنده، تصويرگر و مترجم فرانسوي كتاب ‌هاي كودكان و نوجوانان گفت: مهم ترين انگيزه‌ نويسندگي براي كودكان، پاسخ دادن به پرسش ‌هاي آنان در زمينه ‌هاي مختلف است و معتقدم قالب داستان بهترين نوع پاسخ ‌گويي به نيازها و پرسش‌ هاي كودكان و نوجوانان است.

به گزارش ايرنا، كلر ژوبرت شامگاه يكشنبه در نشست با اعضاي كانون فراگير كودكان و نوجوانان بندرعباس اظهار داشت: داستان را تنها براي كودكان و نوجوانان مي نويسم و دلم مي خواهد با نوشتن داستان دنياي كودكان را شاد كنم.
وي در خصوص انگيزه خود از نوشتن كتاب «در جست ‌و جوي خدا» افزود: خدا براي من مهم است و زماني كه مسلمان شدم متوجه شدم در تمام لحظه هاي زندگي مي توانم با خدا باشم، براي همين دوست دارم كودكان نيز هميشه به ياد خدا باشند و از خدا كمك بگيرند و بدانند كه خدا هميشه با آن هاست.
نويسنده مسلمان فرانسوي مقيم ايران افزود: بسياري از كودكان زماني كه بزرگ مي شوند نقاشي را كنار مي گذارند اما من چون از كودكي نقاشي مي كردم نقاشي را ادامه دادم و اين باعث شدم در كنار نويسندگي، كار تصويرگري كتاب هايم را خود انجام دهم.
ژوبرت ادامه داد: انتخاب تكنيك نوشتن و تصويرگري بستگي به سليقه نويسنده و نوع داستان دارد، كه تلاش كردم به سبك و شيوه ‌اي بنويسم كه بتوانم پيام‌ هاي اصلي را به سهولت در اختيار مخاطب قرار دهم.
وي توصيه كرد: كودكان و نوجواناني كه نقاشي مي كنند و به نوشتن داستان علاقه دارند بايد هنر تصويري گري و نوشتن را در كنار هم داشته باشند، زيرا تصويري گري در كنار نوشتن داستان ها بسيار لذت بخش است.
كلر ژوبرت در سال 1961 ميلادي در يك خانواده مسيحي در پاريس متولد و بزرگ شد. در 19 سالگي پس از جست ‌و جو در دين ها و مكتب هاي مختلف مسلمان شد و بعد با يك دانشجوي ايراني ازدواج كرد. وي سال ها مقيم ايران بوده و در حوزه كودك و نوجوان مشغول نويسندگي و تصويرگري است.
كتاب ‌هاي «در جست‌ وجوي خدا»، «امين ‌ترين دوست»، «قصه مارمولك سبز كوچولو»، «كلوچه ‌هاي خدا» و «خداحافظ راكون پير» تعدادي از نوشته‌ هاي كلر ژوبرت نويسنده حوزه كودك و نوجوان است كه توسط انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور چاپ و منتشر شده است.
7195/7408
خبرنگار: رقيه غلامي زاده ** انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com