۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۴۰
کد خبر: 82820237
T T
۰ نفر
50 طرح خدماني، عمراني و درماني بهزيستي استان مركزي بهره برداري شد

اراك - ايرنا - مديركل بهزيستي استان مركزي گفت: 50 طرح خدماتي، عمراني و درماني بهزيستي اين استان در حوزه هاي توانمندسازي، پيشگيري، آموزشي و اجتماعي به مناسبت دهه فجر به بهره برداري رسيد.

بهروز رفيعي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين طرح ها شامل 31 واحد مسكوني، پنج مركز مشاوره خدمات روانشناسي، پنج مركز ترك اعتياد، چهار مهد كودك و مهد روستا، چهار مركز نگهداري توانبخشي و سه مركز مشاوره ژنتيك است كه براي تكميل و بهره برداري از آن ها در مجموع 25 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است.
وي اظهار كرد: نواختن زنگ انقلاب در مهدهاي كودك استان، بازديد از مراكز نگهداري معلولان، ديدار با خانواده شهدا، ايثارگران كاركنان و مددجويان، غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا، استقرار اورژانس اجتماعي و ارايه خدمات در مسير راهپيمايي 22 بهمن و برپايي نمايشگاه توانمندي مددجويان از برنامه هاي فرهنگي بهزيستي در دهه فجر امسال است.
مديركل بهزيستي استان مركزي گفت: اين نهاد حمايتي متولي اصلي خدمت رساني به جامعه هدف شامل معلولان، معلولان اعصاب و روان، افراد نابينا، ناشنوا، خانواده داراي 2 فرزند معلول به بالا، بيماران اوتيسم، معلولان ضايعه نخاعي، خانواده هاي نيازمند، معتادان و خانواده هاي آنان و زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و ايتام است.
رفيعي افزود: سياست مهم و راهبردي بهزيستي كاهش ورودي و افزايش خروجي متمركز مددجويان است و در اين مسير تلاش مي شود تا با افزايش اطلاعات و آگاهي از آسيب هاي اجتماعي، آموزش مهارت هاي زندگي قبل و بعد از ازدواج، ايجاد و توسعه مراكز مشاوره و اورژانس اجتماعي از ميزان ورودي بهزيستي كاسته شود.
وي تصريح كرد: اگر بتوان با فرهنگ سازي مردم را برابر آسيب هاي اجتماعي مصون سازي كرد، معضلات و آسيب هاي اجتماعي منجر به طلاق، خودكشي و اعتياد در جامعه كاهش خواهد يافت.
مديركل بهزيستي استان مركزي بيان كرد: سه هزار و 27 توانجوي نابينا و كم بينا ، يك هزار و 261 نفر توانجوي صوت و گفتار، چهار هزار و 86 معلول ناشنوا و كم شنوا، 2 هزار و 699 بيمار رواني، هفت هزار و 291 توانجوي ذهني و 11 هزار و 694 توانجوي جسمي و حركتي از خدمات بهزيستي استان مركزي بهره مند مي شوند.
حدود 65 هزار توانجو در استان مركزي از خدمات بهزيستي استفاده مي كنند.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهيمي***انتشاردهنده: مژگان حيدري