۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۵۲
کد خبر: 82824358
T T
۰ نفر
مرحله اول قطار شهري كرمانشاه تا پايان دولت دوازدهم افتتاح مي شود

كرمانشاه- ايرنا- شهردار كرمانشاه اعلام كرد كه مرحله نخست قطار شهري كرمانشاه تا پايان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آرش رضايي عصر چهارشنبه در مراسم اتصال تونل هاي شمالي و جنوبي قطعه اول قطار شهري كرمانشاه، اظهار داشت: در مجموع چهار قطعه تونل در 18 ماه گذشته در شهر كرمانشاه حفاري شده است.
وي افزود: شوراي شهر كرمانشاه نيز قدم به قدم براي ساخت اين تونل در كنار شهرداري و پروژه قرار گرفتند و مديران استاني نيز حمايت خوبي از پروژه داشتند.
شهردار كرمانشاه با اشاره كمبود بودجه پروژه قطار شهري كرمانشاه گفت: متاسفانه پروژه قطار شهري كرمانشاه نسبت به ديگر پروژه هاي مشابه در كشور بودجه كمي دارد.
رضايي اظهار اميدواري كرد كه با پيگيري هاي نمايندگان مجلس در سال آينده شاهد افزايش سهم اين پروژه در بودجه باشيم.
وي با اشاره به حفر يك هزار و 600 متر در 18 ماه گذشته گفت: هم زمان با حفر اين 2 بخش از تونل از ميدان آزادي به سمت خيابان مدرس نيز 200 متر تونل پيشروي داشته است.
شهردار كرمانشاه افزود: از سبزه ميدان نيز عمليات ساخت تونل آغاز شده و به زودي تونل آن به تونل ميدان آزادي وصل مي شود.
براساس اعلام رضايي، در 18 ماه گذشته 600 ميليارد ريال صرف ساخت اين تونل ها شده كه شهرداري كرمانشاه 160 ميليارد ريال آن را تامين كرده است.
وي قطار شهري را پروژه اي بزرگ براي كرمانشاه دانست و اعلام كرد: در تلاشيم كه مرحله اول قطار شهري را تا پايان دولت افتتاح كنيم.
شهردار كرمانشاه اضافه كرد: در صورت تامين بودجه مردم كرمانشاه در پايان دولت دوازدهم از ميدان معلم تا ميدان آزادي را با قطار شهري طي خواهند كرد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه نيز در اين مراسم با اشاره به اقدام هاي انجام شده براي پروژه قطار شهري كرمانشاه گفت: اين پروژه در ابتدا بنا بود كه به عنوان منوريل اجرا شود كه پس از مدتي به پروژه قطار شهري تغيير پيدا كرد.
مجتبي نيك كردار با بيان اينكه اين پروژه با كمبود بودجه رو به رو است، گفت: با توجه به پيگيري هاي نمايندگان استان به زودي اعتبار اين پروژه افزايش پيدا مي كند.
وي اعلام كرد كه فردا جلسه اي به منظور تصميم گيري براي احداث نخستين ايستگاه قطار شهري كرمانشاه در روي زمين برگزار خواهد شد.
پروژه قطار شهري كرمانشاه در 2 بخش هوايي و زيرزميني به طول 13 كيلومتر از ميدان معلم طاق بستان تا ميدان فردوسي اجرا مي شود.
شهر كرمانشاه حدود يك ميليون نفر از جمعيت 2 ميليون نفري استان را در خود جاي داده است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتيان ** انتشاردهنده:علي مولوي