۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۲
کد خبر: 82827465
T T
۰ نفر

52 طرح عمرانی در گرمی مغان به بهره برداری رسید

۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۲
کد خبر: 82827465
52 طرح عمرانی در گرمی مغان به بهره برداری رسید

اردبیل - ایرنا - همزمان با گرامیداشت دهه فجر و با حضور استاندار اردبیل 52 طرح عمرانی و اقتصادی روز شنبه در گرمی مغان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، برای اجرای این طرح ها كه در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی اجرا شده 430 میلیارد ریال هزینه شده است.
بهره ‌برداری از فاز اول شبكه گذاری داخل مزرعه اراضی پایاب سدگیلارلوی شهرستان گرمی به مساحت ۴۰۰ هكتار ، مجتمع تفریحی گردشگری برزند ، آبرسانی به شهرك خصوصی قهرمان و پنج روستا در مسیر و مدرسه ۱۷ شهریور از مهم ترین طرح های افتتاحی شهرستان گرمی مغان توسط استاندار اردبیل بود.
اكبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در آئین افتتاح این طرح ها در مسجد جمعه گرمی در سخنانی گفت: دولت خدمات اساسی در این شهرستان ارائه كرده و هم اكنون نیز طرح های عمرانی و اقتصادی مهمی از سوی بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان در حال اجراست.
وی تاكید كرد كه دولت توجه ویژه ای به طرح های آب و خاك گرمی مغان داشته و در این راستا عملیات چند سد در این شهرستان در حال اجرا بوده و در زمینه تامین آب شرب نیر اقدامات مهمی در منطقه صورت گرفته است.
بهنام‌ جو با بیان اینكه سد تازه‌ كند ۸۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد، افزود: این سد اوایل سال آینده آبگیری خواهد شد.
وی همچنین به حمایت های انجام شده در زمینه راه اندازی كارخانه شیر آلات قهرمان و تامین نیازهای زیربنایی آن اشاره كرد و گفت: عملیات اجرایی كارخانه شیرآلات آویسا به عنوان دومین واحد تولید شیرآلات با اعتبار بیش از 700 میلیارد ریال امروز در این شهرستان شروع شد و در بهار سال آینده فاز اول آن با اشتغال ۲۰۰نفر به بهره برداری می رسد.
وی همچنین به افتتاح فاز اول پایاب سد گیلارلو اشاره كرد و افزود: با توجه به وضعیت بحرانی آب در كشورمدیریت مصرف ضروری است و تغییر الگوی كشت در این راستا اجرایی می شود و با افتتاح پایاب سد گیلارلو در این زمینه گام های اساسی برداشته خواهد شد.
وی همچنین بر ساماندهی حوزه بالهارود تاكید كرد و در زمینه پایاب سد عمارت نیز گفت: وضعیت پایاب هنوز تعیین نشده و پس از پایان عملیات اجرایی سد در كنار حق آبه كشاورزی ، تامین آب شرب گرمی و نیز بخش صنعت و منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان در اولویت خواهد بود.
بهنام جو همچنین به مطالعه طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد اشاره كرد و افزود: گرمی مغان در مسیر این طرح خواهد بود و در زمینه راه گرمی به اردبیل و گرمی به بیله سوار نیز اعتبار مناسبی برای سال آتی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا ، همچنین در جریان سفر استاندار اردبیل به گرمی مغان عملیات فاز اول كارخانه شیرآلات بهداشتی آویسا آغاز شد.
میرحمایت میرزاده ، نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت: عملیات احداث فاز اول كارخانه شیرآلات بهداشتی آویسا با اشتغالزایی اولیه 400نفر و در مساحت ۱۰ هزار متر مربع در شهرك صنعتی ولیعصر (عج) اجرا می شود و پیش بینی می شود تا یك سال آینده به بهره برداری برسد.
استاندار اردبیل نیز گفت: سرمایه گذاران بویژه در مناطق محروم مورد حمایت قرار می گیرند و در شهرك های صنعتی نیز واگذاری اراضی به آنها با نصف قیمت انجام می گیرد.
حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی هم از همراهی مسئولان در تامین نیازهای اولیه ایجاد كارخانه آویسا در این شهرستان تشكر كرد.
حضور و ادای احترام استاندار اردبیل بر مزار شهدا ، پرده برداری از طرح های افتتاحی با حضور مردم در مسجد جمعه و شركت در جلسه اقتصاد مقاومتی گرمی مغان از برنامه های استاندار اردبیل در سفر به گرمی مغان بود.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/3006