۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82830312
T T
۰ نفر

ضبط 265 هزار لاشه طیور غیربهداشتی در زنجان

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82830312
ضبط 265 هزار لاشه طیور غیربهداشتی در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیركل دامپزشكی استان زنجان گفت: 265هزار و 554 لاشه طیور به دلیل غیر بهداشتی بودن ضبط و از چرخه مصرف شهروندان در این استان خارج شد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر حاج كاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاكنون 13 میلیون و 979 هزار و 475 قطعه طیور در كشتارگاه های استان زنجان ذبح شد كه از این تعداد 265 هزار و 554 لاشه از چرخه مصرف حذف شد.
به گفته وی، از این تعداد طیور كشتار شده 29 میلیون و 794هزار و 933 كیلوگرم لاشه سالم طیور نیز وارد چرخه مصرف شده است.
مدیركل دامپزشكی استان زنجان گفت: تعداد اندام های ضبطی از طیور كشتار شده در استان زنجان 2 میلیون و 389 هزار و 208 مورد بود.
حاج كاظمی یادآورشد: مراكز عرضه، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی و خودروهای حمل این مواد خام به طور مستمر توسط ناظران بهداشتی دامپزشكی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: طی مدت بیان شده 50 پرونده تخلف درباره كشتار غیرمجاز، رعایت نكردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
مدیركل دامپزشكی استان زنجان متذكر شد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری كنند چرا كه این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشكی است.
حاج كاظمی اضافه كرد: مصرف كنندگان هنگام خرید مرغ از مراكز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای كه دارای تاریخ انقضا، تولید و كنترل هستند، توجه كنند.
وی تاكید كرد: مصرف كنندگان هنگام خرید گوشت از مراكز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشكی و برچسبی كه دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت كنند.
حاج كاظمی از مصرف كنندگان فرآورده های خام دامی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشكی استان زنجان بدون كد تماس برقرار كنند و مورد تخلف را برای رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 6 كشتارگاه دام و طیور است كه این كشتارگاه ها 11 دامپزشك، هشت ناظربهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد كه به طور مستمر بر روند كشتار دام و طیور نظارت می كنند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی