۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82830750
T T
۰ نفر
جابجايي 16 هزار مسافر از طريق فرودگاه منطقه آزاد ماكو

اروميه- ايرنا- مديرعامل منطقه آزاد ماكو با اشاره به جابجايي 16 هزار مسافر از طريق فرودگاه اين منطقه در 9 ماه گذشته از فعاليت آن گفت: پروازهاي اين فرودگاه از 17 ارديبهشت آغاز و با استقبال قابل توجه مردم و سرمايه گذاران روبرو شده است.

حسين فروزان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا افزود: پروازهاي فرودگاه ماكو به مقاصد تهران و مشهد بوده و با استفاده از هواپيماي بوئينگ 737 انجام مي شود.
وي ادامه داد: فروش بليط پروازهاي تهران - ماكو و بالعكس به صورت اينترنتي توسط شركت هواپيمايي سپهران از روز شنبه 16 ارديبهشت سال جاري در وب سايت www.sepehr.sanamparvaz.net در دسترس مسافران قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه تجهيزات فرودگاهي و هوانوردي اين فرودگاه داراي استانداردهاي بين المللي بوده و مطابق با آخرين تكنولوژي روز دنياست، اضافه كرد: فرودگاه ماكو در زميني به مساحت 400 هكتار احداث شده و مساحت سطوح پروازي اين محوطه 200 هكتار و طول باند آن سه هزار و 270 متر است.
وي بيان كرد: اين فرودگاه براي هواپيماهاي ايرباس A320 طراحي شده و داراي هشت هزار مترمربع ترمينال اصلي و 800 مترمربع سالن تشريفات است.
مديرعامل منطقه آزاد ماكو با بيان اينكه براي اجراي طرح ترمينال بزرگ مسافري فرودگاه ماكو 250 ميليارد ريال هزينه شده است، گفت: اين ترمينال در هشت هزار متر مربع وسعت ساخته شده و ظرفيت يك ميليون مسافر در سال را دارد.
به گزارش ايرنا منطقه آزاد ماكو به عنوان بزرگترين منطقه آزاد كشور شاهد خوش قولي مسئولان دولت تدبير واميد در احداث فرودگاه در كنار ديگر دستاوردهاي دولت در زمينه تسهيل تجارت و توسعه متوازن است؛ فرودگاهي كه اين منطقه را به عنوان دروازه اروپا در مسير بالندگي اقتصادي قرار مي دهد.
احداث اين فرودگاه در خرداد سال 1393 شمسي آغاز شد و ماههاست كه با پرواز مسافري بوئينگ 737 شركت هواپيمايي سپهران در مسير تهران – ماكو و بالعكس به بهره برداري رسيده است.
7132/2093
خبر: حميد قاسمي ** انتشار: صابر چهرقاني