۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82831545
T T
۰ نفر
90 درصد شكایتها از مراكز درمانی تامین اجتماعی زنجان بی مورد است

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: این مدیریت در كوتاهترین زمان ممكن به شكایات ارجاعی در مراكز درمانی تامین اجتماعی رسیدگی می كند و این در حالی است كه 90 درصد شكایات در این بخش بی مورد است.

علی محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شكایات ارجاعی از طریق كانال های ایجاد شده در مراكز درمانی تامین اجتماعی بسیار گسترده و متنوع بوده و موارد پس از احصا مورد بررسی قرار می گیرد.
وی یادآوری كرد: بخش عمده ای از شكایات به مواردی اختصاص دارد كه بیمار و یا فرد مراجعه كننده به مراكز درمانی تامین اجتماعی به پزشك اصرار می كند كه اقلام دارویی مورد نظر خود در نسخه دارویی را درج كند و این در حالی است فرد نمی داند مصرف خود سرانه دارو چه آسیبهای متعددی را بدنبال دارد.
محمدی افزود: بخش دیگری از شكایات نیز مربوط به بیماران نه چندان بدحال مراكز تامین اجتماعی مربوط می شود و معتقدند كه كادر درمانی در مقایسه با بیماران اورژانسی كه باید بلافاصله تحت مداوا قرار بگیرند و این در حالی است رسیدگی به این گروه از بیماران در اولویت قرار دارد.
وی اظهار كرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در رشته هایی خاص از جمله رادیولوژی كمبود دارد و برای رفع این معضل طبق قرار دادی كه با دانشگاه علوم پزشكی منعقد شده از فارغ التحصیلان این رشته استفاده خواهد شد كه نیاز گروههای هدف را برطرف خواهد كرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته تخصص های ارتوپدی و جراحی اعصاب نیز تا اوایل سال آینده در مراكز درمانی تامین اجتماعی استان افزوده خواهد شد و این كار در راستای خدمات رسانی مطلوب به گروههای هدف است.
وی، افزایش تختهای بیمارستانی را از دیگر برنامه های مهم مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ذكر كرد و گفت: بر این اساس تعداد تختهای بیمارستان های امام حسین (ع) و امید ابهر به 256 و 100 تخت افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن با تامین زمین مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی در شهرهای دندی و ماهنشان نیز احداث خواهد شد.
محمدی خاطر نشان كرد: این مدیریت برای گروههای هدف و مراجعه كنندگان به مراكز درمانی تامین اجتماعی ارتقای كیفیت خدمات درمانی و رضایتمندی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.
به گزارش ایرنا، هم اكنون 2 بیمارستان، یك پلی كلینیك و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می كنند.
230 پزشك عمومی، متخصص و دندانپزشك، 135 مركز پاراكلینیك شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش