۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۴
کد خبر: 82832435
T T
۰ نفر

2خبر از شهرستان های خاتم و اردكان

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۴
کد خبر: 82832435
2خبر از شهرستان های خاتم و اردكان

یزد - ایرنا - معرفی رئیس جدید بیمارستان آیت الله خاتمی هرات از توابع شهرستان خاتم و بررسی مشكل معلولان بخش عقدا اردكان از جمله خبر های روز چهارشنبه استان یزد است.

در مراسمی با حضور معاون درمان و مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشكی یزد، فرماندار خاتم و جمعی از كاركنان مركز بهداشت شهرستان خاتم، دكتر روح الله حیدری به عنوان رئیس جدید بیمارستان آیت الله خاتمی هرات معرفی شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی یزد در این مراسم گفت: در چند سال اخیر در شهرستان خاتم، در بحث درمان و زیر ساخت ها كارهای بسیار خوبی انجام شد از جمله اتاق LDRو وضعیت هتلینگ بیمارستان ارتقاء یافته است.
علی دهقان افزود: با توجه به بعد مسافت شهرستان خاتم تا یزد مركز استان و مراجعه بیماران شهرهای همجوار به این منطقه ، برای توسعه بیمارستان باید كارهای زیادی انجام شود.
وی یادآور شد: ساختمان اورژانس فعلی بیمارستان هرات نیاز به توسعه دارد كه در حال انجام است، امیدواریم تا پایان سال 96 تكمیل و به بهر برداری برسد.
وی در ادامه نسبت به ساخت كلینیك و تامین تجهیزات لاپراسكوپی كه مورد نیاز بیمارستان است، قول مساعد داد.
دهقان در ادامه به ساخت بیمارستان 96 تختخوابی خیری در خاتم اشاره كرد و یادآور شد: با ساخت این بیمارستان كه خیر محترم به تعهداتش عمل خواهد كرد، مابقی این پروژه را با همكاری وزارت بهداشت پیگیری می كنیم و با اضافه شدن این مجموعه به منطقه مشكلاتی كه در بحث درمان وجود دارد، رفع خواهد شد.
در ادامه فرماندار خاتم گفت : با توجه به بعد مسافت این شهرستان با یزد مركز استان باعث شد تا از خیلی مباحثی كه باید به آن پرداخته می شد، محروم مانده ایم.
فرجام فاضلی اظهار كرد: گرچه در این شهرستان بیمارستان فعال است، پزشكان، پرستاران و كادر اداری خدمات بسیار خوبی را به مردم و حتی به شهروندان بوانات و نیریز استان فارس و شهربابك ارائه می دهند اما حجم زیاد مراجعه موجب فشار كاری به آنهاست.
وی تصریح كرد: با توجه به این مهم می طلبد مدیران درمان استان نسبت به افزایش نیروی انسانی و افزایش تجهیزات از جمله توسعه فضای فیزیكی بیمارستان توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود : تجهیزات و امكاناتی كه در اختیار بیمارستان شهرستان های همجوار خاتم گذاشته می شود باید به صورت ویژه در اختیار بیمارستان این شهرستان گذاشته شود.
هرات مركز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
به گفته رئیس اداره بهزیستی اردكان با همكاری ارگان ها مشكلات معلولان بخش عقدا ی این شهرستان بررسی شد .
امیرولی عضدزاده افزود: در حال حاضر 193 معلول در بخش عقدا شناسایی شدند، امیدواریم با تلاش این مجموعه و همكاری دهیاران و شورای اسلامی روستاها و مردم محلی زمینه مناسب سازی منزل و محیط زندگی معلولان و پیگیری امور درمانی و توانبخشی و مشكلات شغلی و معیشتی و دیگر نیازهای آنها فراهم شود.
این مسئول، هدف اصلی شورای توانبخشی محلی را توانمندسازی معلولین و برابرسازی فرصت ها، ارتقای كرامت انسانی فرد معلول و خانواده وی در جامعه و بالا بردن عزت نفس و برخورداری اجتماعی معلولین در جامعه از طریق مشاركت جامعه در قبول مسئولیت برنامه ریزی توانبخشی دانست .
وی افزود : پیشگیری از تشدید اثر معلولیت و عوارض آن ، كمك به ارتقای عملكرد جسمی، روانی و اجتماعی معلولین، به كار گیری افراد جامعه در جهت توانمند سازی ، آموزش های فردی و گروهی به افراد معلول ، كار آفرینی و ایجاد اشتغال برای افراد معلول ساكن در روستاها ،آگاه سازی جامعه نسبت به معلولین و توان بخشی آنها و ارتقای مهارت های اجتماعی و ارتباطی افراد معلول از اهداف دیگر این برنامه است .
عضدزاده گفت : در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی تعدادی كارشناس به عنوان تسهیل گر میانی و محلی مانند حلقه واسط بهزیستی با شوراهای محلی، خانواده ها ی معلولین و مردم محلی عمل می كنند و ضمن شناسایی معلولان و نیاز سنجی ، در صورت نیاز به اداره بهزیستی شهرستان معرفی می شوند.
عضدزاده تصریح كرد : كار تسهیل گران ارائه خدمات شش گانه برنامه (CBR) است كه عبارت از آموزش در خانواده، آموزش خارج ازخانواده، اشتغال، ارجاع، تامین وسایل كمك توانبخشی و حمایت های اجتماعی و درحال حاضر این برنامه در بخش عقدا به صورت تسهیل گری اجرا می شود و در اجرای این برنامه 2نفر كارشناس به عنوان تسهیل گر میانی و یك تسهیل گر محلی فعالیت می كنند.
این مسئول اضافه كرد : بدون همكاری و همراهی جامعه و تعامل سازنده با اداره بهزیستی این برنامه از توفیق لازم برخوردار نخواهد بود.
نشست شورای توانبخشی اجتماع محور روستای مزرعه نو عقدا از توابع شهرستان اردكان با حضور رئیس ، كارشناس cbr بهزیستی اردكان ، تسهیل گر میانی، دهیار ، اعضای شورا اسلامی ، پزشك و بهورز روستا مزرعه نو و والدین یكی از توانخواهان در محل دهیاری روستای مزرعه نو عقدا برگزار شد.
اردكان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مركز آن در 60 كیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7534/ 7544 /2047 / خبرنگاران: شهلا حیدری و مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشكورجیری