۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82835860
T T
۰ نفر
هتل ها و مراكز اقامتی استان اردبیل بهسازی می شوند

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تعدادی از هتل ها ،هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتی این استان كه از استحكام لازم برخوردار نیستند بهسازی و نوسازی می شوند.

به گزارش ایرنا ، بهروز ندایی روز یكشنبه در جلسه كارگروه گردشگری استان افزود: دولت تدبیر و امید استحكام بناها اعم از مسكونی ، تجاری ، آموزشی و مراكز اقامتی را با پرداخت تسهیلات كم بهره مورد تاكید قرار داده و ضروری است دستگاه های مربوطه نسبت به بازسازی مراكز فاقد استحكام اقدام كنند.
وی اظهار كرد: برای استحكام این بناها باید ضمن رعایت استانداردهای لازم از سخت گیری های بی مورد پرهیز شود.
وی با بیان اینكه مقاوم سازی اماكن عمومی در استان ضرروی است افزود: بیمارستان ها ،اورژانس ها و مكان های آسیب پذیر باید در اولویت مقاوم سازی باشند تا در صورت بروز حادثه شاهد اتفاق ناگواری در این مراكز حساس نباشیم.
ندایی گفت: استان اردبیل یك استان حادثه خیز است و احتمال بروز حوادث طبیعی از قبیل سیل ،زلزله ،آتش سوزی و طوفان در این استان بیشتر است و می توان با اطلاع رسانی و آموزش و مقاوم سازی و بازسازی نقاط حادثه خیز از خسارات حوادث احتمالی پیشگیری كرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه كرد: در بحث پیشگیری اطلاع رسانی اداره هواشناسی ، صدا و سیما و مطبوعات بسیار مهم است و لازم است از طریق این ادارات و نهادها آموزش های لازم به شهروندان برای پیشگیری و كاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی ارائه شود.
استان اردبیل جزو 10 استان كشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشكسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی بر جای می گذارد.
7110/ 1257