۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷
کد خبر: 82841221
T T
۰ نفر
طيبي:جهاددانشگاهي در حوزه پزشكي در مزر علم حركت مي كند

تهران - ايرنا - رئيس جهاد دانشگاهي به موفقيت هاي اين مجموعه در حوزه پزشكي اشاره كرد و گفت: اين نهاد با حمايت رهبري و تلاش محققان در حوزه پزشكي امروز در مزر علم حركت مي كند.

دكتر حميدرضا طيبي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: سلول هاي بنيادي، شبيه سازي حيوانات، ناباروري كه در پژوهشگاه رويان انجام مي شود از مهمترين اقدامات حوزه پزشكي اين نهاد بوده كه سبب افتخارآفريني براي كشور شده است.
وي با بيان اينكه در حوزه توليد گياهان دارويي و ترميم زخم پاي ديابتي كارهاي خوبي انجام شده، اظهار كرد: محققان اين مجموعه در مراكز تحقيقاتي و پژوهشگاه ها از جمله رويان و ابن سينا در حال تلاش هستند تا خدمات بهتري به مردم ارائه شود.
وي ادامه داد كه با پيروزي انقلاب اسلامي روح خودباوري در مردم به خصوص جوانان دميده شد و نهادي ايجاد شد تا اثابت كند كه ما توان توليد علم، فناوري و سپس كابردي كردن فناوري را داريم .
رئيس جهاد دانشگاهي بيان كرد: ما توان توليد اكثر تكنولوژي هاي مورد نياز داخل را داريم، منتها اين كار بايد در زمان مناسب شروع شده و حمايت هاي لازم هم از آنها انجام شود.
وي افزود: جهاد دانشگاهي آمادگي را دارد كه تعدادي زيادي از تكنولوژي را در صنعت نفت، برق و كاني هاي فلزي و غير فلزي توليد كند و در اين زمينه مشكلي نداريم.
طيبي ادامه داد كه محققان ما در حوزه فني و مهندسي، از جمله صنعت نفت توانستند تكنولوژي هاي متعددي را در اين زمينه توليد و آنها را تجاري سازي كنند.
رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به اينكه در آينده نزديك بازوي بارگيري نفت افتتاح و مورد استفاده قرار مي گيرد، گفت: ما منتظر آزمايش كشتي ها هستيم تا اين كار به صورت رسمي رونمايي و مورد بهره برداري قرار گيرد.
رئيس جهاد دانشگكاهي ادامه داد: با طراحي و ساخت اين بازو، جهاد دانشگاهي توان طراحي و ساخت كليه بازوهاي بارگيري مورد نياز صنعت نفت ايران در همه سازها را دارا است.
وي با اشاره به اينكه مبدل هاي فركانسي جز تكنولوژي هاي هاتيك هستند، گفت: دارندگان اين تكنولوژي، اولا آن را معمولا انتقال نمي دهند و ثانيا گاهي اوقات به عنوان ابزار فشار بر عليه كشورها استفاده مي كنند.
طيبي با اشاره به اينكه ايران جز چند كشو دنيا است كه صاحب اين تكنولوژي شده است، گفت: كشور ما با افتخار صاحب اين تكنولوژي شده و ما مي توانيم تمام مبدل هاي فركانس را با قدرت تا چند ده مگاوات توليد كنيم.
وي تاكيد كرد: اين تكنولوژي بدست آمده و تمام مراحل آزمايش آن با موفقيت طي شده و به لحاظ تكنولوژي با بهترين هاي دنيا رقابت مي كند، بايد از اين به بعد در كشور مورد استفاده قرار گرفته و براي رفع نياز آن از اين توليدات خريداري شود.
علمي ** 1201 **1440
۰ نفر