۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82841935
T T
۰ نفر
استقبال از تصويرگران ايراني در نمايشگاه كتاب مسقط

تهران - ايرنا - همزمان با حضور ايران در بيست وسومين دوره نمايشگاه كتاب مسقط، اجراي تصويرگري در محل غرفه ايران مورد استقبال بازديدكنندگان اين نمايشگاه واقع شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران، بيست و سومين دوره نمايشگاه كتاب مسقط از 2 اسفند ماه در حال برگزاري است.
موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران به نمايندگي از صنعت نشر كشورمان در اين دوره از نمايشگاه حضور دارد.
بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته و با هدف برگزاري كارگاه تصويرگري، دو تصويرگر (غزاله بيگدلو و عاطفه ملكي جو) در غرفه ايران به اجراي تصويرگري مي‌پردازند كه اين برنامه با استقبال مناسب و خوبي از طرف بازديدكنندگان همراه شده است.
تعدادي از ناشران و نويسندگان خارجي حاضر در نمايشگاه، ضمن تمجيد از تصويرگري ايراني علاقه‌مند به همكاري با تصويرگران كشورمان شدند و از سوي ناشراني از كشورهاي اردن، لبنان، كانادا، سوريه و عراق، مذاكرات اوليه با اين تصويرگران صورت پذيرفت.
همچنين چند نفر از نويسندگان كتاب كودك لبنان و هند هم براي همكاري با اين تصويرگران اعلام آمادگي كردند.
نمايش 500 عنوان كتاب و سي دي با موضوعات ايران‌شناسي، ادبيات، كودك و نوجوان، دين، آموزش زبان فارسي، هنر و آموزش خط، دعوت از ناشران شركت‌كننده براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، معرفي ظرفيت‌هاي نشر جمهوري اسلامي ايران، معرفي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در قالب كاتالوگ و بروشور معرفي پروژه «گرنت»، ازجمله فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در اين دوره از نمايشگاه است.
بيست و سومين دوره نمايشگاه كتاب مسقط، تا 12 اسفندماه داير است.

** «جزيره‌ بي‌تربيت‌ها» بار ديگر به بازار نشر آمد
مجموعه‌ پنج جلدي «جزيره‌ بي‌تربيت‌ها» نوشته‌ شهرام شفيعي به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تجديد چاپ شد.
به گزارش روز شنبه ايرنا از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، خانواده‌ سلطنتي بي‌تربيت‌ها موزه‌دار كاخي شده‌اند كه پيش‌تر در آن حكومت مي‌كردند. پادشاه سرايدار كاخ است و ملكه آشپزخانه را مي‌چرخاند. راويان داستان هم دروازه‌بان و بابونه ‌اند كه همراه عمو و زن‌عمو و پدر و مادرشان در اين كاخ موزه زندگي مي‌كنند. در هر كتاب اتفاق‌هاي جديدي براي اين خانواده مي‌افتد.
تصويرگري‌هاي ندا عظيمي نيز با اين داستان‌ها همراه شده تا مجموعه‌اي طنز در دسترس كودكان قرار گيرد.
جلدهاي مختلف اين كتاب در چند سال منتشر شده‌اند و انتشارات كانون پرورش كودكان و نوجوانان هم‌اينك بازنشر تمام مجموعه را وارد كتاب‌فروشي‌هاي خود در سراسر كشور كرده است.
در جلد پنجم اين مجموعه مي‌خوانيم: مشتري ميز سمت چپ ما، آقاي تنهايي بود كه داشت ميگوي سرخ شده مي‌خورد. او مردي چاق با كله‌ طاس و براق بود كه لباس‌هاي شيك و مرتبي پوشيده بود. در ضمن، ‌به جز ديس ميگوهاي سرخ شده‌اش به هيچ چيز نگاه نمي‌كرد. يعني،‌ ميگوها را دانه‌دانه با چنگال توي دهانش مي‌گذاشت و با لذت فراوان مي‌جويد. بله... مي‌توانم با خيال راحت بگويم كه او در جهان به هيچ چيز جز ميگوهاي سرخ شده‌اش فكر نمي‌كرد.!
مجموعه جزيره بي تربيت ها تاكنون به ترتيب در شمارگان 39 هزار، 30 هزار، 25 هزار، 20 هزار و 10 هزار نسخه به چاپ رسيده است.
قيمت جلد اول تا چهارم اين مجموعه 65 هزار ريال و جلد پنجم آن 75 هزار ريال است.
فراهنگ ** 1883 ** 1085 ** 1071
۰ نفر