۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82843294
T T
۰ نفر

تشدید بازرسی ها در مراكز درمانی گیلان

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82843294
تشدید بازرسی ها در مراكز درمانی گیلان

رشت - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از تشدید بازرسی ها در مراكز درمانی استان خبر داد و گفت: مردم در صورت شكایات می توانند به صورت 24 ساعته با سامانه 190 تماس گیرند.

محدتقی آشوبی روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: در سه ماه اخیر، حدود 300 بازدید از مطب های پزشكی و مراكز درمانی دانشگاه و 200 بازدید نیز از مراكز ترك اعتیاد تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی گیلان انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: در انجام این بازرسی ها به مراكز متخلف تذكر كتبی داده می شود كه اگر به این تذكرات توجه نكردند در كمیسیون ماده 11 متشكل از تعزیرات حكومتی، نماینده دانشگاه علوم پزشكی و سازمان نظام پزشكی ارجاع داده می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: در مواردی مراكزی كه مجوز نداشته اند با كمك نیروی انتظامی نسبت به پلمپ آنها اقدام كرده ایم.
وی با اشاره به تشدید بازرسی ها در حوزه درمان در گیلان تصریح كرد: از اواخر پاییز بازرسی های شبانه را در بیمارستان های دولتی، خصوصی و كلینیك ها راه انداخته ایم و سه تیم نظارتی هر روز در ساعات مختلف شبانه روزی در این رابطه فعال هستند.
آشوبی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در حوزه بهداشت و درمان خاطر نشان كرد: خواسته ما از اصحاب رسانه در گیلان این است كه با توجه به مهم بودن اخبار مربوط به حوزه سلامت حتما خبرها را از منابع معتبر شامل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان دریافت كنند.
وی با اشاره به انتشار خبری در مورد مفقود شدن بیماری در بیمارستان پورسینا یادآور شد: این خبر كذب بود زیرا با كنترل دوربین های بیمارستان مشخص شد كه بیمار با كمك همراه از بیمارستان به صورت عادی خارج شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان تاكید كرد: با خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان گیلان كه خبرهای كذب در حوزه بهداشت و درمان منتشر كنند ، قطعا برخورد می كنیم.
وی یادآور شد: رسانه ها در كنار دست اندركاران حوزه بهداشت و درمان بایستی با كمك هم برای ارتقاء هر چه بیشتر سلامت در جامعه تلاش كنند.
7286 /6030