۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82843577
T T
۰ نفر
جشنواره فرهنگي اقوام ايراني در حسن آباد فشافويه گشايش يافت

شهرري - ايرنا - نخستين جشنواره فرهنگي هنري اقوام ايراني به همت شهرداري و شوراي اسلامي حسن آباد فشافويه طي مراسمي با حضورعشاي، اقوام و گروه هاي هنري دركاروانسراي عباسي محله كنارگرد شهرحسن آباد فشافويه در حال برگزاري است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شهرداري اسلامي شهرحسن آباد فشافويه، اين جشنواره از تاريخ پنجم تا چهاردهم اسفندماه با هنرنمايي گروه هاي هنري درمحل كاروانسراي كنارگرد به اجراي موسيقي سنتي توسط گروهاي هنري قشقايي ،كردستان ،خراسان و محلي حسن آبادفشافويه است
دراين جشنواره صنايع دستي و سوغات محلي و قومي خود از جمله گليم، جاجيم، گبه، خاتم كاري و پارچه هاي نفيس،ولباس هاي محلي، سفال ، شيريني ها و غذاهاي محلي و ... پذيراي بازديدكنندگان خواهند بود.
تبيين جايگاه زن در اقوام ، ايلات و عشاير ايران، ترسيم ويژگي هايي همچون جوانمردي، وطن‌ دوستي و پايبندي به وحدت و انسجام ملي و ديني در ميان اقوام ايراني و نمايش سبك زندگي اصيل و دست نخورده ايراني وشناساندن پتانسيل هاي گردشگري بخش و شهرحسن آباد فشافويه از جمله اهداف اين جشنواره است و فضايي فراهم شده است تا شهروندان با بخشي از آداب و رسوم، صنايع دستي و هنرهاي سنتي تمامي اقوام ايراني بخصوص پيشينه تاريخي اين منطقه و در واقع با ريشه هاي تاريخي خود آشنا شوند.
اين جشنواره صبح ها ازساعت 11 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 21 اجرا خواهد شد.
حسن‌آباد يكي از شهرهاي جنوبي استان تهران است. اين شهر مركز بخش فشاپويه شهرستان ري است.
اين شهر در پنج كيلومتري فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قرار دارد و يكي از مهمترين شهرك‌هاي صنعتي كشور، شهرك صنعتي شمس‌آباد در اين منطقه واقع شده است.
6003