۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82844410
T T
۰ نفر
دريافت 6 هزار استعلام هويتي در 200 هزار نقطه كشور در هر ثانيه

يزد- ايرنا- معاون وزير كشور و رئيس سازمان ثبت احوال به فعاليت گسترده پايگاه اطلاعات جمعيت اين سازمان اشاره كرد و گفت: مردم در 200 هزار نقطه كشور، 6 هزار استعلام در هر ثانيه از اين پايگاه دريافت مي كنند.

به گزارش ايرنا 'حميد درخشان‌نيا' روز دوشنبه در آيين تكريم و معارفه مديران پيشين و جديد ثبت احوال استان يزد به تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري اين پايگاه اشاره و گفت: اطلاعات هويتي تمام ايرانيان از سال 1297 تاكنون به صورت الكترونيكي در اين سامانه نگهداري مي‌شود.
وي اظهار كرد: اين پايگاه به بيش از 120 اداره، وزارتخانه و نهاد عمومي و خصوصي نيز بصورت برخط و آنلاين متصل است و خدمات هويتي به آنها ارائه مي دهد.
رئيس سازمان ثبت احوال ادامه داد: جايگاه ثبت احوال امروزه از اهميت بالايي برخوردار است، تمام خدمات به صورت الكترونيكي انجام مي شود و اين سازمان مهمترين ارگان براي تحقق دولت الكترونيك است.
وي افزود: در آينده نزديك با به روز رساني و توسعه پايگاه اطلاعاتي جمعيتي كشور، ثبت نشاني اشخاص، كدپستي و لينك شدن آن با كد ملي، اطلاعات افراد از لحاظ سببي و نسبي تكميل مي شود و بدين ترتيب اطلاعات آمار مهاجرت و جمعيت كشور به صورت دقيق در اختيار مسوولان قرار مي گيرد.
درخشان نيا اضافه كرد: پايگاه اطلاعاتي جمعيت سازمان ثبت احوال، رصد دقيق وقايع حياتي را انجام مي دهد و آمار و اطلاعات ارائه شده در اين پايگاه مبناي تصميمات صحيح تصميم سازان كشور است.
درخشان نيا بر تكريم ارباب رجوع و تعامل با ساير مسئولان در ادارات سازمان ثبت احوال تاكيد و يادآور شد: بايد اخلاق مداري را سرلوحه كار خود قرار دهيم.
در اين مراسم از خدمات سيد محمد طباطبايي، مدير كل پيشين اداره كل ثبت احوال استان يزد قدرداني و محمد علي مكرمي به عنوان مديركل جديد اين اداره معرفي شد.
بر اساس آخرين آمار ارائه شده از سوي ثبت احوال يزد، يك ميليون و 138 هزار نفر در اين استان ساكن هستند.
2088/ 6197