۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82848228
T T
۰ نفر
فرماندار گناباد: توسعه كسب و كارها مجازي ضرورت رونق اقتصادي اين شهرستان است

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: با توجه به معضلات ناشي از تداوم پديده خشكسالي، كاهش فعاليتهاي كشاورزي، دامپروري و افزايش مهاجرت از اين شهرستان توسعه كسب و كارهاي مجازي ضرورت توسعه و رونق اقتصادي و كاهش مشكلات است.

محمدعلي نبي پور روز پنجشنبه در همايش فناوري اطلاعات و كسب و كارهاي مجازي افزود: بدنبال معضل خشكسالي حدود 20 سال گذشته مهاجرت از مناطق روستايي به مناطق شهري و از اين شهرستان به ديگر نقاط افزايش يافته است. با توجه به ظرفيتهاي خاص گردشگري گناباد و نقش فناوري اطلاعات بايد كسب و كارهاي اينترنتي در حوزه گردشگري اين شهرستان افزايش يابد.
وي گفت: با توجه به معضلات اقليمي و تبعات خشكسالي توجه به بخش گردشگري در مهمترين اولويت براي رونق اقتصادي گناباد قرار دارد و لزوم بهره گيري از ظرفيت فناوري اطلاعات براي ثبات و ماندگاري و افزايش اشتغال مردم و از جمله جوانان در اين منطقه ضروري است.
فرماندار گناباد افزود: براي نيل به اين هدف در وهله نخست بايد ظرفيتهاي گردشگري را با بهره گيري از ظرفيتهاي فضاي مجازي و كسب و كارهاي اينترنتي به گردشگران و مسافران معرفي كرد.
وي تدوين سند راهبردي در حوزه اشتغال و كارآفريني با محوريت فناوري اطلاعات را ضرروي توصيف و بيان كرد: بايد در چارچوب اين قبيل همايشها و فعاليتهاي علمي به اين مهم عنايت كرد. دانشگاهها و مراكز آموزش عالي نيز بايد به كارآفريني توجه بيشتر داشته باشند.
همايش فناوري اطلاعات و كسب وكارهاي مجازي با هدف تبيين فعاليتها و معرفي مشاغل وابسته اين بخش به متقاضيان و دانشجويان و ارتباط بين دانشگاه و جامعه براي دستيابي به اين هدف برگزار شد. مركز شهرستان 90 هزار نفري گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/1858