۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82848797
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد: مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی در وهله نخست فرهنگ سازی است كه در این زمینه ضعف بسیار در كشور وجود دارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: لازمه مدیریت و به دست گرفتن سیاست و اقتصاد، روی آوردن مدیران به قشر محروم و تنزل دادن سطح زندگی خود در حد پایین ترین قشر جامعه است.
وی اظهار كرد: مدیری كه سوار خودرو گران قیمت شود، نمی تواند نسل انقلاب و جامعه انقلابی را مدیریت كند.
وی با تاكید بر لزوم مقاومت جامعه اسلامی در برابر دشمن گفت: مشكل ما این است كه عوامل نفوذی در عرصه اجتماعی و برخی بخش های مدیریتی، بدون اینكه بدانیم ما را مدیریت می كنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این عوامل به گونه ای ما را مدیریت می كنند كه حتی پایگاه های اطلاع رسانی نیروهای انقلابی، به جای پرداختن به اصل مساله به حاشیه ها می پردازند.
وی اظهار كرد: دشمن تلاش می كند مردم را از نظام جمهوری اسلامی ناامید كند و نظام را در برابر چشم آنان ناكارآمد جلوه دهد لذا باید در برابر این حركت نابكارانه دشمن مقاومت كنیم.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز قوی ترین نظام در كل جهان است و ایران تنها كشوری است كه مردم آن خودشان برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند، لذا دلیلی بر ناامیدی از این نظام وجود ندارد.
آیت الله علم الهدی افزود: امروز كه دشمنان سفره دین و سفره معیشتی مردم ایران را هدف گرفته اند، مسئولان باید وابستگی مردم به خارج از كشور را قطع كنند و آنان را نسبت به اتكا به توانمندی ها و قدرت خود ترغیب نمایند.
وی اظهار كرد: راهكار اتكا به قدرت داخلی، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است كه از سه سال قبل توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و در دستور كار مسئولان قرار گرفته است.
وی گفت: اكنون كه به روزهای انتهایی سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' رسیده ایم، مسئولان باید گزارش دهند كه چقدر به شاخص های اصلی اقتصاد مقاومتی مورد تاكید رهبر معظم انقلاب، عمل كرده اند، صرف دادن گزارش اشتغال كافی نیست.
آیت الله علم الهدی افزود: با تجمل پروری و پشت پا زدن به ساده زیستی، نمی توانیم مروج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به عنوان یك اصل در سیاست های رهبری باشیم.
وی با انتقاد از واردات پوشاك و خودرو اظهار كرد: وقتی در بازار كشور، پوشاك خارجی وجود داشته باشد و از هنر كشور های دیگر پر شود، چگونه هنرمندان ما كه در فقر بسر می برند می توانند امیدی به درآمد داشته باشند؟
وی گفت: با اینكه شرایط مطلوب برای حضور فعالان اقتصادی ایران در كشورهای سوریه و عراق در دوره بازسازی آنها فراهم بود، كشورهای دیگر این فرصت را از ما گرفتند.
امام جمعه مشهد افزود: در زمینه اشتغال نیز ابتدا باید فرهنگ آن را در كشور ترویج كنیم، اینكه همه می خواهند كارمند دولت شوند و به فكر كارآفرینی و ایجاد مشاغل جدید نیستند، با فرهنگ اشتغال در تضاد است.
وی با تاكید بر اینكه هم مسئولان و هم مردم باید در اشتغال، معیشت و تولید به صورت جهادی كار كنند اظهار كرد: سهم ایران از بازارهای كشورهای همسایه حداقل است در حالی كه باید سهم ما در این كشورها بیشتر از اروپایی ها و آمریكایی ها باشد.
وی گفت: مشكل امروز برخی جوانان كشور این است كه تخیل بافی و آرزوسازی های شیطان برای آنان تبدیل به هدف و سپس شور جوانی می شود و دشمن از این شور به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به نظام بهره می گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و مادر حضرت عباس (ع)، افزود: عشقی كه حضرت عباس (ع) به حضرت امام حسین (ع) داشت در پرتو شخصیت حضرت ام البنین (س) بود و امروز در پرتو شخصیت آن بانوی بزرگ اسلام، به عظمت مادران شهدا پی می بریم.
وی اظهار كرد: ایستادگی مقتدرانه شهدایی مانند شهید حججی در برابر تیغ دشمن، نتیجه تربیت مادرانی است كه سزاوار تكریم هستند و همین مادران، نظام را در برابر دشمن آسیب ناپذیر كرده اند.
7489 / 6053