۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82849843
T T
۰ نفر
گيلان رتبه اول در تعداد پرداخت تسهيلات رونق توليد در كشور

رشت - ايرنا - استاندار گيلان گفت: با همكاري و تعامل مطلوب بين بانك ها و دستگاه هاي اجرايي استان، گيلان رتبه نخست از نظر تعداد پرداخت تسهيلات رونق توليد در كشور را كسب كرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مصطفي سالاري روز شنبه در جلسه كارگروه رفع موانع توليد استان با اعلام اين مطلب افزود: همچنين اين استان از لحاظ مبلغ پرداختي تسهيلات رفع موانع و رونق توليد، جايگاه ششم كشور را دارد.
وي ميزان پرداختي تسهيلات رونق توليد به واحدهاي توليدي گيلان طي سالجاري را 715 ميليارد تومان عنوان و بيان كرد: فاصله پرداختي با استان هاي ديگر، بسيار كم است به طور مثال استاني كه رتبه پنجم را دارد، 725 ميليارد تومان پرداختي داشته است.
سالاري بر ضرورت تسريع در پرداخت ها نيز تاكيد و اضافه كرد: در مورد پرونده هايي كه آماده و يا در حال تكميل نهايي هستند؛ كارها با سرعت بيشتري براي دريافت تسهيلات انجام شود تا پايان سال جاري، تعداد افراد بهره مند از اين پرداختي ها فزوني گرفته و مشكلاتشان سريع تر رفع شود ضمن اينكه بتوانيم رتبه استان را به رتبه چهارم نيز ارتقاء بدهيم.
وي با اشاره به وجود پاره اي مشكلات در بانك ها افزود: بانك ها از يكسو مشكلاتي دارند و از سوي ديگر واحدهاي توليدي و مردمي كه در مقطعي تسهيلات دريافت كرده اند، با شرايطي همچون ركود و تورم مواجه شده اند؛ وظيفه ما اين است كه از استثناهاي قانوني براي رفع مشكلات واحدهاي توليدي و مردم راهكار پيدا كنيم.
سالاري خاطرنشان كرد: بانك هايي كه ديدگاه شان متفاوت است، بايد كمك كنند تا مشكل مردم را حل كنيم ضمن اينكه دستگاه ها و بانك ها ضمن سرعت به كارها در سال آينده، بحث هاي مربوط به مصوبات اشتغال روستايي را به سمت اجرايي شدن پيش ببرند.
به گزارش ايرنا در اين جلسه مشكلات چندين واحدهاي توليدي و خدماتي گيلان در بخش هاي صنعتي، ميراث فرهنگي و ورزشي با حضور نمايندگان دستگاه ها و بانك هاي مربوطه، بررسي و راهكارهايي براي رفع آنها ارائه شد.
در حال حاضر 2 هزار و 600 واحد صنعتي در گيلان فعال است. اين استان داراي 36 شهرك و ناحيه صنعتي مصوب نيز هست كه در اين شهرك ها 14 هزار و 400 نفر مشغول به كار هستند.
7296/2007