۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82850756
T T
۰ نفر
دادستان پیشین آمریكا:ترامپ در نهایت به مانع تراشی در روند قضایی متهم می شود

تهران - ایرنا - «اریك هولدر» دادستان دولت پیشین آمریكا گفت: «رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات روسیه (دخالت در انتخابات آمریكا)، در نهایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا را به مانع تراشی در روند قضایی متهم خواهد كرد.

به گزارش دیروز (شنبه) تارنمای هیل، هولدر در مصاحبه با كانال HBO آمریكا گفت: مولر احتمالا تا حال هم ادله ای برای متهم كردن ترامپ به مانع تراشی در روند قضایی در اختیار دارد. مولر منتظر است كه این ادله خود را در مقابل هیات منصفه ارائه دهد.
هولدر افزود: من فكر می كنم كه به لحاظ فنی ادله ای درباره مانع تراشی در روند قضایی وجود دارد. مولر را از 20 سال پیش می شناسم و حدس می زنم كه تلاش می كند این ادله را به بهترین نحو ممكن ارائه دهد.
وی ادامه داد: ترامپ با وجود اینكه كنگره تحریم هایی را علیه روسیه اعمال كرده است، اقدامی برای پاسخگو دانستن این كشور انجام نداده و از اجرای چنین تحریم هایی خودداری كرده است. این مساله ای است كه مردم آمریكا باید رئیس جمهوری را بخاطر آن پاسخگو بدانند.
هولدر پیشتر به ترامپ هشدار داده بود كه در صورت جلوگیری از ادامه تحقیقات مولر با تظاهرات گسترده مواجه خواهد شد.
اظهارات دادستان دولت باراك اوباما در حالی مطرح شده كه ترامپ تاكید دارد پای وی به پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریكا كشیده نخواهد شد.
روزنامه واشنگتن پست نوشته است كه رئیس جمهوری آمریكا این مساله را به مشاورانش تاكید كرده و بر این باور است كه مردم آمریكا به این ادعای وی همسو شده اند كه دمكرات ها در جریان رقابت های انتخاباتی با مسكو تبانی كرده اند و كمپین انتخاباتی اش نقشی در این زمینه نداشت.
این روزنامه افزوده است: ترامپ بر این باور است كه حتی اگر اطرافیانش در تحقیقات روسیه متهم شوند، وی در نهایت تبرئه خواهد شد. یكی از مقام های ارشد دولت آمریكا به واشنگتن پست گفت كه ترامپ از نزدیكانش پرسیده كه آیا فكر می كنند و «جرد كوشنر» مشاور ارشد و داماداش و تیم وی در این پرونده مقصر شناخته می شوند یا نه.
تحقیقات مولر در هفته های گذشته سرعت بیشتری گرفته است. ماه پیش در كیفرخواستی 13 تبعه روس به دلیل نقش ادعایی در اخلال و نفوذ در انتخابات آمریكا متهم شدند.
مولر همچنین علیه «پل مانافورت» رئیس پیشین ستاد انتخابات ترامپ اعلام جرم كرده و توانسته اعتراف «ریك گیتس» از مشاوران سابق كارزار انتخاباتی ترامپ و دوست قدیمی مانافورت اعتراف بگیرد.
ترامپ تحقیقات مولر را «شكار جادوگر» ( witch hunt) نامیده و می گوید نه خود وی و نه هیچیك از اعضای ستاد انتخاباتیش در انتخابات سال 2016 هیچ گونه هماهنگی با روسیه نداشته اند.
مولر همچنین در حال تحقیقات درباره كوشنر است. داماد ترامپ در نشستی با روس ها كه در برج ترامپ برگزار شد، شركت داشته است. این نشست كه در جریان كارزار انتخاباتی و دوران انتقالی برگزار شد، به موضوعی جنجال انگیز در پرونده دخالت ادعایی روسیه بدل شده است.
به گزارش ایرنا، بتازگی نتایج موسسه دانشگاه كویینیپیاك (Quinnipiac) آمریكا نشان داد كه اكثر آمریكایی ها (53 درصد) معتقدند ترامپ تلاش كرده است در روند قضایی تحقیقات روسیه مانع ایجاد كند، یا آن را از مسیر اصلی خارج سازد.
پیش از این ترامپ با رد داعوی در زمینه همدستی كارزار انتخاباتی وی و روسیه، از آمادگی كامل خود برای همكاری با مولر سخن گفته بود. این در حالیست كه تاكنون تصمیمی قطعی در مورد موافقت یا عدم موافقت وی با برگزاری این مصاحبه اعلام نشده است.
اروپام**9158**1479


http://thehill.com/homenews/administration/376561-former-ag-holder-predicts-mueller-trying-to-make-obstruction-of
http://thehill.com/homenews/administration/376597-trump-repeatedly-tells-aides-he-wont-be-swept-up-in-russia-probe
older predicts Mueller trying to bolster obstruction of justice case