۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82851865
T T
۰ نفر
بیش از هفت میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان كمیته امداد بجستان پرداخت شد

گناباد-ایرنا- مدیر كمیته امداد امام خمینی(ره) بجستان از پرداخت هفت میلیارد و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و كم بهره ساخت مسكن به مددجویان متقاضی تحت پوشش این نهاد از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.

سیدكاظم حسینی روز دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس كمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان چهار میلیارد و 450 میلیون ریال به مددجویان مناطق روستایی و دو میلیارد و 600 میلیون ریال در مناطق شهری پرداخت شد.
وی تامین مسكن را از تنگناهای مهم مددجویان كمیته امداد ذكر و بیان كرد: برای تعمیرات و بازسازی كلی و جزئی مسكن مددجویان نیز یك میلیارد و 50 میلیون ریال وام بلاعوض و 500 میلیون ریال وام قرض الحسنه به افراد متقاضی پرداخت شد و در مجموع 108 مسكن مددجویان احداث و بازسازی شد.
مدیر كمیته امداد امام خمینی(ره) بجستان ادامه داد: از مجموع 96 خانوار فاقد مسكن تحت پوشش كمیته امداد این شهرستان 37 خانوار مستاجر و بقیه به صورت رایگان در منازل اقوام و یا در مسكن خیران اقامت دارند. از ابتدای امسال تاكنون 200 میلیون ریال برای كمك به تامین اجاره منازل این افراد پرداخت شد.
وی گفت: 400 میلیون ریال هم برای تسویه معوقات بدهیهای تسهیلات دریافتی خانوارهایی كه توانایی تسویه دریافتی خود را نداشتند پرداخت شد.
دو هزار و 260 خانوار در شهرستان بجستان تحت پوشش خدمات كمیته امداد قرار دارند. كمیته امداد امام خمینی(ره) 14 اسفند 1357 برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و خودكفایی آنان به دستور بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی تاسیس شد.
بجستان در فاصله 278 كیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858