۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
کد خبر: 82852617
T T
۰ نفر

توزيع 600 هزار اصله نهال رايگان در استان گيلان

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
کد خبر: 82852617
توزيع 600 هزار اصله نهال رايگان در استان گيلان

آستارا - ايرنا - مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان از توزيع 600 هزار اصله نهال رايگان صنوبر به مناسبت هفته منابع طبيعي در شهرستان هاي استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا محسن يوسف پور روز دوشنبه در آئين نهالكاري در اراضي دانشگاه آزاد اسلامي آستارا افزود: سال گذشته 80 هزار اصله نهال در هفته منابع طبيعي در استان توزيع شده بود و امسال تعداد آن به علت توقف بهره برداري از جنگل هاي استان، افزايش يافته است.
وي اظهار كرد: در سال جاري به همت جنگل بانان گيلان و مشاركت مردم، بهره برداري از جنگل هاي استان متوقف شد و اكنون با حداقل امكانات با متصرفان چوب و اراضي ملي مقابله مي كنيم.
وي ادامه داد: اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان از متقاضيان پرورش صنوبر حمايت مي كند و علاقه مندان مي توانند در طول هفته منابع طبيعي با مراجعه به ادارات متبوع، براي دريافت تسهيلات به بانك عامل معرفي شوند و نهال رايگان نيز دريافت كنند.
يوسف پور بيان كرد: فرزندان جنگلباناني كه در راه حفاظت انفال، جان خود را از دست داده اند، در چارچوب قانون در ادارات منابع طبيعي استخدام مي شوند.
از 15 تا 21 اسفندماه، هفته منابع طبيعي و آبخيزداري نامگذاري شده است.
منابع ملي گيلان 565 هزار هكتار جنگل، 245 هزار هكتار مرتع و 288 هزار هكتار جلگه است و 400 نيروي حفاظتي، از اراضي ملي استان حفاظت مي كنند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و امسال سه نفر از جنگلبانان اين شهرستان در حادثه سقوط خودروي جنگلباني به دره حين ماموريت، جان خود را از دست دادند.
7105 / 7124 / 2007