۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82853360
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری در یزد با اجرای اقتصاد مقاومتی افزایش یافت

یزد - ایرنا - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: سرمایه گذاری های جدید صنعتی و معدنی در این استان بعد از اجرای مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی افزایش یافته است.

محمدرضا علمدار یزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید روزانه 60میلیارد ریال در بخش های مختلف صنعتی و معدنی استان سرمایه گذاری شد كه در چند ماه اخیر با اجرای مصوبه های اقتصاد مقاومتی این عدد به 70 میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: تا پیش از این به ازای هر 1.8 روز یك واحد جدید صنعتی بر اساس صدور پروانه بهره برداری در استان راه اندازی می شد كه با اجرای این مصوبه ها این عدد به ازای هر 1.7 روز رسیده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد در عین حال از جایگاه برتر استان در بخش های معدنی و صنعتی خبر داد و گفت: این استان در تعداد پروانه بهره برداری معدن و گواهی كشف ، رتبه نخست كشور را دارد.
علمدار یزدی خاطرنشان كرد: تاكنون در صدور جواز تأسیس هم رتبه دوم كشوری را كسب كردیم كه تا پایان سال در این بخش نیز به رتبه نخست خواهیم رسید.
استان یزد به ترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی رتبه های دوم ، چهارم و هشتم كشور را داراست.
سه هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد.
این استان در حالی كه 1.1 درصد جمعیت كشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را دارد.
هم اكنون استان یزد رتبه نخست كشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یك میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراك فولاد كشور در این استان انجام می شود.
1968/ 2047