۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۵۱
کد خبر: 82854096
T T
۰ نفر
جمهوري آذربايجان تاكنون سه ميليارد دلار در اقتصاد گرجستان سرمايه گذاري كرده است

باكو- ايرنا- وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان گفت : جمهوري آذربايجان تا به حال سه ميليارد دلار در اقتصاد گرجستان سرمايه گذاري كرده و از سال 2012 ميلادي از لحاظ اين شاخص در رتبه اول قرار گرفته است .

به گزارش وزارت اقتصاد جمهوري آذربايجان ، شاهين مصطفي اف، روز سه شنبه در جريان سفر به گرجستان و ديدار با وزيران كشور و اقتصاد و توسعه پايدار اين كشور افزود: تا به حال بيش از 300 شركت گرجستاني در جمهوري آذربايجان و نيز يك هزار و 300 شركت جمهوري آذربايجان در گرجستان ثبت رسمي شده و شركت دولتي نفت جمهوري آذربايجان با موفقيت در اين كشور فعاليت دارد .
وي افزود: حجم گردش تجاري ميان جمهوري آذربايجان و گرجستان در سال گذشته ميلادي 17 درصد افزايش يافته است .
مصطفي اف، همچنين اهميت خط ريلي باكو – تفليس – قارس براي توسعه اقتصادي كشورهاي شركت كننده در اين طرح و افزايش حجم حمل و نقل محموله ها در منطقه را يادآور شد.
در اين ديدارها همچنين گسترش همكاري هاي اقتصادي جمهوري آذربايجان و گرجستان از جمله در حوزه هاي سرمايه گذاري و حمل و نقل ترانزيتي مورد بررسي قرار گرفت .
به گفته وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان ، اهميت توسعه طرح خط ريلي باكو – تفليس –قارص در سفر اخير هيات اقتصادي اين كشور به تركيه بررسي شده و هدف عمده افزايش حجم حمل و نقل محموله ها از طريق اين خط ريلي است .
دميتري كومسيشويلي وزير اقتصاد و توسعه پايدار گرجستان نيز در اين ديدار ،بر اهميت خط ريلي باكو – تفليس – قارص و ساير طرح هاي مشترك در گسترش همكاري ميان كشورهاي منطقه تاكيد كرد .
وي همچنين در رابطه با توجه خاص جمهوري آذربايجان به اجراي طرح هاي منطقه اي از جمله خط ريلي باكو – تفليس –قارص ابراز قدرداني كرد .
آساق ** 337*1579