۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82856757
T T
۰ نفر
آيت الله حسيني زنجاني: كتابخواني از شاخصه هاي رشد و فرهنگ جامعه است

زنجان - ايرنا - آيت‌الله سيد محمد حسيني ‌زنجاني از مراجع تقليد گفت: به طور مسلم كتاب و كتابخواني نشان دهنده رشد و فرهنگ آن جامعه بوده و اين مساله در كشورمان و در مقايسه با كشورهاي پيشرفته با عقب ماندگي مواجه است.

به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد روز جمعه در كتابخانه عمومي احمد مهدوي زنجان افزود: ميزان تيراژ كتاب نشان دهنده كتاب بخواني هر كشوري بشمار مي رود و متاسفانه در ايران تيراژ كتاب براي جمعيت بسيار كم است.
وي اظهار كرد : فعاليت هاي كه در ارتباط با كتاب و كتابخواني در استان بويژه شهر زنجان آغاز شده روبه رشد است و از كارگزاران و خيرين تشكر و قدرداني مي كنيم.
وي اظهار اميدواري كرد: روزي فرا برسد كه كتابخانه ها بيش از گذشته پربار شود و تحقق اين امر به ارتقاي سطح علمي جامعه منتهي خواهد شد.
آيت الله حسيني زنجاني خاطر نشان كرد: كتابخانه ها نياز جامعه را برطرف مي كند و در اين ارتباط حجت بر همه تمام است و اگر گروههاي هدف استفاده مطلوبي از اين فرصت نداشته باشند به هدر مي رود.
وي افزود: طي بازديد انجام گرفته از يكي كتابخانه هاي خيري كتابهاي مفيد، مرجع در حوزه هاي مختلفي وجود دارد و اين مساله در تمامي كتابخانه ها نيز مشهود و امكان استفاده رابراي همگان فراهم كرده است.
طرح كتابخانه گردي نيز همزمان با سراسر كشور روز گذشته در 12 كتابخانه عمومي استان زنجان و 467 كتابخانه كشور اجرا شد.
كتابخانه خيري احمد مهدوي شهر زنجان نيز در سال 87 در زميني به مساحت يكهزار و 390 متر مربع با زير بناي 1400 متر مربع به بهره برداري رسيد كه هم اكنون اين كتابخانه 2 هزار 309 عضو فعال، 26 هزار و 817 نسخه كتاب در پايگاه اصلي و 2 هزار نسخه632 در پايگاه كودك دارد.
7320/8068