۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82859818
T T
۰ نفر
نیروی دریایی عوامل ناامنی دردورترین آبهای حاكمیتی  را رصدمی كند

نوشهر - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز این نیرو با بهره گیری از همه ظرفیت ها عوامل ناامنی در دورترین آبهای حاكمیتی كشور را رصد نموده و در نطفه خفه خواهد كرد.

به گزارش ایرنا ، امیردریادار حسین خانزادی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) نوشهر افزود : استكبار جهانی از دیرباز تاكنون در صدد است تا هیچ همكاری وهم افزایی میان كشورهای منطقه شكل نگیرد
وی اظهار داشت : امروز اگرچه نیروی انسانی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر علوم مختلف دریانوردی را می آموزد اما فعالیت در دریا دارای پیچیدگی های خاصی است كه این نیروها باید تجربه كنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت : حضور در دریا و فعالیت ناوهای سطحی و غیر سطحی از لحاظ فناوری دارای ابعاد متعدد و شرائط پیچیده ای دارد.
خانزادی افزود : امروز در اقیانوس هند و در دیگر مرزهای آبی حاكمیتی كشور مواردی از فعالیت ناوشكن دریایی دیگر كشورها دیده می شود حضور این نیروها ، سبب می شود تا نیروهای امنیتی و دریایی ما در این مناطق بسیار هوشمندانه تر حاضر شوند.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور دزدان دریایی در خلیج عدن گفت: با وجود اینكه نیروی دریایی نزدیك به 30 كشور دنیا در این منطقه هستند حضور نیروهای ما در این منطقه باید آگاهانه و با برنامه باشد.
وی ادامه داد كه امروز حدود 90 درصد تجارت اقتصادی در دریاها شكل می گیرد بنابراین باید از ظرفیت كشور در این جهت بهره برداری كنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این آیین ناخدایكم كریم مصدری رشیدی را به عنوان فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) معرفی و از خدمات امیر ناخدا دوم خرداد حكیمی قدردانی كرد.
ناخدایكم كریم مصدری دانش آموخته كارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه فرماندهی ستاد آجا و از دانشگاه جنگ پاكستان است و پیش از این رئیس گروه تخصص های دریایی دانشگاه فرماندهی ستاد و 8 سال استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر بود.
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، در سال 1359 تحت عنوان مركز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال 1360 با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز كرد.
در شرایط كنونی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، دارای 6 دانشكده عرشه، مهندسی مكانیك، مهندسی الكترونیك و مخابرات دریایی، مدیریت و كمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی است.
/1602/7078/1899