۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳
کد خبر: 82860837
T T
۰ نفر
طرح تشديد كنترل نظارت بهداشتي ويژه ايام نوروز در گيلان اجرا مي شود

رشت - ايرنا - مديركل دامپزشكي گيلان از اجراي طرح تشديد كنترل نظارت بهداشتي ويژه ايام نوروز در استان خبر داد.

سهراب عاقبتي روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: گيلان يكي از مقاصد گردشگري در ايام تعطيلات نوروزي است به همين دليل علاوه بر كنترل بهداشتي از مراكز تحت نظارت در طول سال، در ايام و مناسبت هاي مختلف نيز طرح تشديد نظارت با هدف بازديد بهداشتي مراكز توليد فرآورده هاي خام دامي جهت ارتقاي بهداشت و سلامت عمومي به اجرا گذاشته مي شود.
وي افزود : در اين طرح 24 اكيپ ثابت و سيار بازرسي بهداشتي دامپزشكي از مراكز توليد ، بسته بندي ، توزيع (حمل و نقل) و عرضه فرآورده هاي خام دامي در استان بازديد مي كنند.
به گفته عاقبتي، كارشناسان حاضر در اكيپ ها در خصوص چگونگي برخورد با موارد تخلف توجيه شده اند و مقرر شد تا شبكه هاي دامپزشكي با رايزني هايي كه با دادگستري و ادارات تعزيرات شهرستان ها انجام مي دهند، نسبت به تشكيل اكيپ هاي بازرسي مشترك اقدام كرده و با متخلفان در محل برخورد قضايي كنند.
وي يادآور شد : اجراي طرح تشديد كنترل نظارت بهداشتي ويژه ايام نوروز امسال از بيست و پنجم ماه جاري آغاز و تا پايان تعطيلات نوروز ادامه خواهند داشت.
عاقبتي هدف از تشديد نظارت هاي بهداشتي را ارتقاء سطح بهداشت و ايجاد امنيت غذايي عنوان و اضافه كرد: سامانه اطلاع رساني و پاسخگويي دامپزشكي 1512 در شهرستان هاي استان آماده رسيدگي به گزارش هاي تخلفات بهداشتي در حوزه دامپزشكي است.
6070/2007