۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۳۵
کد خبر: 82861796
T T
۰ نفر
رایزنی انگلیس با شركای اروپایی با محور مسمومیت جاسوس پیشین روس

لندن - ایرنا - نخست‌وزیر انگلیس عصر سه‌شنبه در تماس تلفنی با آنگلا مركل صدراعظم المان درباره نقش مسكو در مسمومیت سرگئی اسكریپال جاسوس پیشین روس در انگلیس گفت‌وگو كرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از دفتر نخست‌وزیری انگلیس، ترزا می گفت كه دولت وی به این نتیجه رسیده كه به‌احتمال‌زیاد روسیه در مسمومیت آقای اسكریپال و دختر یولیا كه دو هفته پیش براثر تماس با ماده‌ای سمی اعصاب بیمار شده‌اند نقش داشته است.
دو طرف همچنین در رابطه با رفتارهای خشن روسیه و لزوم مقابله با آن گفت‌وگو كردند.
سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس افزود: صدراعظم آلمان نیز حادثه یادشده را محكوم و با دولت انگلیس ابراز همدردی كرده است.
ترزا می تاكنون با امانوئل مكرون و دونالد ترامپ روسای جمهوری فرانسه و آمریكا درباره این حادثه گفت‌وگو كرده و حمایت آن‌ها را نسبت به موضع لندن علیه مسكو جلب كرده است.
بر اساس مهلتی كه لندن تعیین كرده، مسكو بایستی تا پایان امشب درباره چگونگی مسموم شدن سرگئی اسكریپال و دخترش در لندن با استفاده از ماده سمی ساخت روسیه توضیح دهد. بااین‌حال وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای هرگونه مداخله در مسمومیت اسكریپال را كاملا رد كرده و خواستار دسترسی به نمونه این ماده سمی شده است.
سفارت روسیه در لندن همچنین اعلام كرد كه مادامی‌كه این كشور به نمونه ماده سمی دست پیدا نكند مهلت تعیین‌شده از سوی لندن را برنمی‌تابد.
شبد**اروپام ** هـ ن **1010